Tips på Wiresåg?
- Trådstartare Johan123
- Start datum
Jag använder en ihopfällbar grensåg av modell Felco 600 vid trädbeskärning, den är designad och slipad för att skära när man drar och oerhört effektiv.Syftet är att kapa ved av relativt klen diameter, ex toppar och grenar av torrfura. Jag kan tyvärr ej använda bågsåg, fogsvans el dylikt som kräver tryckande rörelser, men jag klarar att "dra".
Varför skulle smux ha en kedjesåg, han är ju nöjd med sin Felco 600?Får man fråga varför du inte vill ha en kedjesåg?
Jag gissar att Järnoxens fråga var ställd till TS kopplad till hans inlägg #4?Varför skulle smux ha en kedjesåg, han är ju nöjd med sin Felco 600?
Så kan det vara och då är ju citera en perfekt funktion som en del tydligen inte fattarJag gissar att Järnoxens fråga var ställd till TS kopplad till hans inlägg #4?
Så är det snart med allting, det är inte lönt att laga eller vårda någonting.Med tanke på skränkning och slipning av sågar så känns det som en kunskap som håller på att försvinna. Jag fick lära mig det på bygg på 80-talet, men jag har inte sett många som har gjort det. Det köps hellre en ny såg än att ta hand om den man har.