Nybörjare

Jozze1; sa:
Jo, det e ju just det här med minnet som är en nackdel med Legenden. 8MB kanske är lite lite ändå.

För att vara elak så återkommer jag gärna till Meridian då. Om man skaffar ett 64MB SD-kort och det inte räcker så är det bara att ta med ytterligare ett...

Det är ett angenämnt problem att välja mellan flera bra prylar. :)
 
Ahhh... Jag som nästan hade bestämt mig =)

Undra om det finns något ställe här i närheten av Göteborg som säljer både Magellan och Garmin så man kan få se dem sida vid sida och jämföra?

Vilket skall man prioritera tro, minne eller storlek... minne eller storlek... minne eller storlek... *river mig i håret*
 
Vilket skall man prioritera tro, minne eller storlek... minne eller storlek... minne eller storlek... *river mig i håret*

Stor display = fungerar bättre i bilen och båten!

Min Legend är ingen höjdare på att köra bil efter (testade precis med nedladdad karta i den) men den går in i benficka på fjällvandringen. För mig är det 1:a prioritet och jag är nöjd.

/Andreas
 
boran; sa:
Jozze1; sa:
Jo, det e ju just det här med minnet som är en nackdel med Legenden. 8MB kanske är lite lite ändå.

För att vara elak så återkommer jag gärna till Meridian då. Om man skaffar ett 64MB SD-kort och det inte räcker så är det bara att ta med ytterligare ett...

Det är ett angenämnt problem att välja mellan flera bra prylar. :)
Är väl ett hemskt ilands problem ;)
 
Har själv en Magellan Sportrack map.
Ganska nöjd med den.Har den till spara mina svampställen.
Men haft den för kort tid för att försöka övertala dig till att den är den är det bästa som finns ;)
 
GPS V

Kommentar till inlägg 44 & 47

Själv använder jag också GPS V både på MC och i bil, och som ”Grusbus” säger fungerar det mycket bättre med nya MapSource 5.
Rutten Stockholm-Malmö-Göteborg-Stockholm, en tripp på 140 mil, som ”Store” hade som exempel kräver ca 21 Mb, men bara 13 Mb om man väljer bort ”Rout calculation data”.
 
He,he.....kul att se fler som sitter som mig och surfar runt, skaffar info om olika modeller bara för att sen få höra att det finns en lite bättre om man lägger till en tusing.

Själv har jag glidit in på Garmin 76MAP, finns det någon här som kan kommentera denna?

En annan fråga är om det finns kartor liknande Friluftskartan till Magellan ?

Finns det ngn bra GPS butik i Sthlms området ?

Många frågor och få svar. :)

Mvh
Uffe
 
Garmin Map 76

har köpt en Garmin map 76, fick den till slut för priset 3600 kr.
tycker den är helt ok.

Har aldrig använt instruktionsboken, lyckats lära mig allt ändå, dvs en lättanvänd maskin.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.