Nybörjare som vill gå dagsturer!

Hej! Har under flera år haft en längtan efter att se norra, riktigt norra, Sverige. Nu har jag och två vänner bestämt oss för att åka uppåt i slutet av augusti , hyra en liten stuga (behöver inte finnas särskilt mycket bekvämligheter) och gå dagsturer. Ingen av oss har vandrat tidigare, varför det känns mest vettigt att bara ta dagsturer. Jag tänker typ Sarek eller Abisko, men skulle MYCKET gärna få lite tips från er som vet mer! ;) Vart ska vi åka?

abisko är en mkt bra plats för dagsturer eller kortare övernattningsturer. man kan gå upp på nuolja och fortsätta över fjällryggen mot kårsavagge, eller bara knata ner glidaren. man kna även gå en bit på kungsleden, eller varför inte gå mot lapporten och titta på de gaml samiska offerplatserna.

Spännande!

Det låter väldigt spännande med samiska offerplatser, arkeolog som jag är ! :) Tack för tipset, abisko låter definitivt intressant.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips