Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu bär det äntligen ut!! ...
- Trådstartare Kajsa-Warg
- Start datum
För nära 2 år sedan när ja började plita här -å inte hade en tanke på att de skulle bli en blogg -var situationen den samma som idag. Ja hade varit alldeles för länge på landbacken å "klättrade på väggarna"!
Utropet; "Nu bär det äntligen ut!!" verkställdes då, men tyvärr inte denna gång :-(
axeln/armen satte stopp, så ja får nöja mig med att mestdels torr-frilufta här 2 våningar upp, men njuter nu av det ymniga snöfallet utanför fönstren!
Men matar även pippiar i "min" lilla Serbiska bergsgran"skog" (Picea omorica) alldeles nära här å knallar en slinga runt Motala ström å spanar efter nåra av stadens "Kalle Ankor", helvita gräsänder å en tam vitkindad gås å plitar på min fäjsbockgrupp;
OLLE ENDERLEIN yachtdesigner (1917-1993) och hans båtar, och gruppen "Vi som älskar träbåtar" och läser i praktboken om kor som ja fick som spontanpresent innan jul, så ja deppar inte ner mig helt ;-)
God fortsättning på den nya säsongen!!
Utropet; "Nu bär det äntligen ut!!" verkställdes då, men tyvärr inte denna gång :-(
axeln/armen satte stopp, så ja får nöja mig med att mestdels torr-frilufta här 2 våningar upp, men njuter nu av det ymniga snöfallet utanför fönstren!
Men matar även pippiar i "min" lilla Serbiska bergsgran"skog" (Picea omorica) alldeles nära här å knallar en slinga runt Motala ström å spanar efter nåra av stadens "Kalle Ankor", helvita gräsänder å en tam vitkindad gås å plitar på min fäjsbockgrupp;
OLLE ENDERLEIN yachtdesigner (1917-1993) och hans båtar, och gruppen "Vi som älskar träbåtar" och läser i praktboken om kor som ja fick som spontanpresent innan jul, så ja deppar inte ner mig helt ;-)
God fortsättning på den nya säsongen!!
Bilagor
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Krya på dig. Jag väntar otåligt på nya berättelser
Tack för omtanken!! Brossan hakar på ut längre fram i januari, då slipper ja häva på allt själv. God fortsättning!
Ymnigt snöfall utanför lägenhetsfönstren! Märker att ja reagerar motsatt omgivningen; ju mer busväder ju mer längtar ja ut i spenaten/skärgårn
mitt inre oväder behöver nog motstånd.
Runt den 20:de dennes ska ja göra allt som står i min makt för att åka ut!! ska medverka i en studiecirkel / hembyggdsförening å diskutera kring en liten rapport ja skrivit om medeltida försvarspålrader.
I brist på egna dagsrapporter bifogar ja en dåtida.
Runt den 20:de dennes ska ja göra allt som står i min makt för att åka ut!! ska medverka i en studiecirkel / hembyggdsförening å diskutera kring en liten rapport ja skrivit om medeltida försvarspålrader.
I brist på egna dagsrapporter bifogar ja en dåtida.
Bilagor
Den här bilden + nåra till på samma gamla övergivna skeppsbåt, är mitt rekord när det gäller mest jobb för att få precis de bilder ja förutsatt mig, nämligen så mycke å stor rimfrost som möjligt!
Vilket innebar att ja behövde sova över i en liten fiske/jaktbod i närheten, men det det misslyckades flera gånger då vädret hann slå om, men på 3:dje försöket lyckades det, å bilderna blev perfekta!!
De var avsedda för en artikel i Vi båtägare (nr.3-94) och i tryck blev de åxå bra, MEN sen kom orginalen/diabilderna på drift, och är så än idag :-( så därav att bilden här nedan är så luddig.
Vilket innebar att ja behövde sova över i en liten fiske/jaktbod i närheten, men det det misslyckades flera gånger då vädret hann slå om, men på 3:dje försöket lyckades det, å bilderna blev perfekta!!
De var avsedda för en artikel i Vi båtägare (nr.3-94) och i tryck blev de åxå bra, MEN sen kom orginalen/diabilderna på drift, och är så än idag :-( så därav att bilden här nedan är så luddig.
Bilagor
Filmtips;
The last Alaskans
Dreamfilm
The last Alaskans
Dreamfilm
bild;
röjning -för gazolkaminen -av nåra års förbrukning av värmeljus ;-) till återvinningen,
Nu finns det miljömässigt bättre värmeljus utan aluminiumkopp!
http://www.clasohlson.com/se/Värmeljus-refill-till-44-1292/44-1291
Sen lyckades dom få landkänning på udden(förlåt! men de såg så dråpligt ut)
Två välkända seglarprofiler i den öskötska skärgården. Deras angöring i Arkösund någon dag tidigare är redan mytomspunnen!
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg