Nöden har ingen lag?!

Det är bara det att jag väljer fel ställen så folk kommer förbi där jag sitter! :cool: Får helt enkelt träna upp min förmåga att hitta bra ställen ;)

Tack för alla inlägg! Blev mycket kul läsning! :)

//Caroline

Det är ju faktiskt få tillfällen som man är så "blottad" som när man sitter på huk.
Att bli påkommen av andra är jä___gt pinsamt. Samtidigt så är det (nog) så att de flesta som är ute, framförallt på kungsleden, är medvetna om att "nöden har ingen lag".
Man får göra vad man kan för att hitta ett bra ställe.
//Peter

Hej!

Intressant ämne!!:)

Jag hade en lumparkompis som hade problem med att släppa sin barlast i naturen. Han löste det genom att knapra Imodium på övningarna och boka toaletten några timmar när vi kom tillbaks till logementet. Hans rekord var 11 dygn om jag inte minns fel.

OBS! Detta är inget jag rekommenderar!!

VH/Anders

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!

Intressant ämne!!:)

Jag hade en lumparkompis som hade problem med att släppa sin barlast i naturen. Han löste det genom att knapra Imodium på övningarna och boka toaletten några timmar när vi kom tillbaks till logementet. Hans rekord var 11 dygn om jag inte minns fel.

OBS! Detta är inget jag rekommenderar!!

VH/Anders

Verkligen inte!
Under tiden som jag jobbade i det militära så hade vi åtskilliga fall av värnpliktiga som hade hållit sig genom 2 veckorsövningar och fått förstoppning. Vanligare än man kan tro :)
I efterhand så ångrade dom sig alltid men gjorde ändå samma sak vid nästa övning.

Det är inte helt enkelt, det är jag medveten om, men så länge man hittar en avskild plats, även om den ligger låååångt bort, så borde det inte vara några problem.

//Peter

Det är bara det att jag väljer fel ställen så folk kommer förbi där jag sitter! :cool: Får helt enkelt träna upp min förmåga att hitta bra ställen ;)

Tack för alla inlägg! Blev mycket kul läsning! :)

//Caroline

Rödluvan var på väg till mormor, korgen med dagens nybakade bullar höll hon under armen. Rätt var det var så får hon syn på vargen som sitter bakom en stor sten vid sidan av stigen. Rödluvan går fram till vargen och säger:
-Hej, vilken fin päls du har.
Vargen tittar storögt på henne, reser sig och springer iväg längst stigen.

Rödluvan traskar något förvånad vidare på stigen och efter en liten stund
ser hon vargen igen sittandes bakom en sten och grina illa.
-Hej vargen , vilka stora, vassa tänder du har säger Rödluvan.
Vargen studsar upp och pinnar iväg så att kottar och barr yr längs stigen.

Återigen traskar rödluvan iväg, ännu mer förvånad än tidigare.
Efter en liten stund ser hon vargens öron sticka upp bakom en buske i ett dike. Nu hade hon blivit riktigt nyfiken och säger:
- Hej varg, vilka fantastiskt långa öron du har.
Då svarade vargen:
-Nej nu får du fan ge dig, kan jag få skita ifred eller?

peter

Varför inte... då behöver man inte bära med sig så mycket mat, bara några powerbars. :)

Jag väntar med spänning på att Peter1959 ska illustrera hur man bör bajsa i skogen.

åhå väck inte den björn som sover... men å andra sidan kan den teckningen bli en klassiker.

Det intressanta med denna tråd är att de flesta eldar upp pappret, och att någon hittar en massa halvt uppbrända papper under stenarna.

Jag vågar nog påstå att detta inte hör till normen, med tanke på hur mycket synligt papper det finns överallt i naturen i fjället som ute skärgården.

En annan liten detalj är att råder det eldnings förbud gäller det även skitpapper. Så lär inte ut nåt som gör att någon annan eldar upp Ammarnäsfjällen.

"Gräv ner" eller sno hundens svarta bajspåse och "bär med"

Rätt sätt...

I fredstids så gäller följande; Gräv ner... och där det är olämpligt att gräva ner eller inte går! Använd t.ex. hundpåse och bär med till närmaste sopptunna...

I Ej fredstids fick egot lära sig att alltid bära med sig både Nr 1 & 2 och inte lämna några spår efter sig...

P.S.

En sådan här mini-spade i rostfritt stål kan vara behjälplig, annars kan man också ta till vara en död gren och använda den som gräv verktyg...

Mvh troswe

Bilagor

• mini.jpg
    mini.jpg
    31.8 KB · Visningar: 1,302
I fredstids så gäller följande; Gräv ner... och där det är olämpligt att gräva ner eller inte går! Använd t.ex. hundpåse och bär med till närmaste sopptunna...

I Ej fredstids fick egot lära sig att alltid bära med sig både Nr 1 & 2 och inte lämna några spår efter sig...

P.S.

En sådan här mini-spade i rostfritt stål kan vara behjälplig, annars kan man också ta till vara en död gren och använda den som gräv verktyg...

Mvh troswe

Var hittar man denna spade?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips