Nöden har ingen lag?!

Skit också, blev missförstådd :)

Nja, grejen är att det är en otrevlig syn, annars vore det inget problem att det ligger ett par dagar för att sen regna bort. Att det ligger skyddat gör att det finns kvar där, under f-n varenda stenj-vel ligger det en hög.

peter

OK, försökte med ironi.
Ta undan = gräv ner.
Har trampat i hundträck tillräckligt många gånger för att inte gilla det. Har svårt att tänka mig att det är trevligare att få närkontakt med någons annans avföring.

Håll avstånd till vatten gäller väl oemotsagt å det tycker jag är viktigt att kommunicera till nybörjare.
OK?

Japp, fungerar även så för en del - ett fåtal - hundägare. Möjligtvis med undantag av pappret då.

Nää, ta undan så du inte stör andra och uträtta inga behov i närheten av vatten.

Brukar du bära med dig bajspåsar i fjällen också eller är det din matte som gör det? ;)

Jag tycker att stentäckandet är helt onödigt och det ser förjävligt ut när folk täcker över sina högar utan att ha bränt pappret ordentligt. Som för alla andra djur så försvinner skiten efter något dygn så se till att bränn pappret ordentligt men ödsla inte tid att bygga rösen över era prestationer.

Sen är det som sagt INTE kul att plocka upp en sten och upptäcka att nån använt den till att täcka sin bajshög med.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det gäller att sikta rätt så att man inte tar bort sig själv!

Skall man gräva ner gäller det att hålla gropen inom det levande jordlagret samt sätta tillbaka torvan snyggt. Det som behöver tas bort sprids lämpligen i ett kast. Under stenar är obra.
Det finns en handbok i ämnet för de som inte vill behandla det som en enkel skitsak.

Nja, grejen är att det är en otrevlig syn, annars vore det inget problem att det ligger ett par dagar för att sen regna bort. Att det ligger skyddat gör att det finns kvar där, under f-n varenda stenj-vel ligger det en hög.
peter

Var brukar du gå? Där jag vandrar i Lapplandsfjällen i min ensamhet blir jag enbart glad av alla tecken på mänsklig närvaro... utom möjligen en rejäl magsjuka, vilket för oss tillbaks till regeln i inlägg nummer 2.

Var brukar du gå? Där jag vandrar i Lapplandsfjällen i min ensamhet blir jag enbart glad av alla tecken på mänsklig närvaro... utom möjligen en rejäl magsjuka, vilket för oss tillbaks till regeln i inlägg nummer 2.

Nu är det väl 15 år sedan jag besökte sommarfjällen senast, men utifrån inlägg verkar "problemen" kvarstå.

peter

Senast ändrad:
Man får helt enkelt ta i lite mer när man gräver ;-)

Kanske dags att en gång för alla skapa en regelbok över hur man bajsar i naturen...

Är det så att du ser det som ett stort problem att uträtta behov i naturen?
//Peter

Det är bara det att jag väljer fel ställen så folk kommer förbi där jag sitter! :cool: Får helt enkelt träna upp min förmåga att hitta bra ställen ;)

Tack för alla inlägg! Blev mycket kul läsning! :)

//Caroline

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips