Nissedal

Jag efterlyser lite info om klubbens Nissedalsresa i maj. Kostnad, boende, transport, utrustning och så vidare. Vilken typ av klättring erbjudes?
Själv har jag bara topprepat på Kullen och hoppas att det är tillräckligt för att kunna tillgodogöra sig klättringen i Nissedal.

Resa står klubben för, boende sker nog i tält. Det är kilsäkrade turer på 3 till 15 replängder så det räcker fint med lite topprepsklättring i bagaget. Men allvarligt talat så är det faktiskt ett perfekt ställe att lära sig klättra lite längre turer på. Dessutom finns det mer erfarna klättrare med i gänget som kan hjälpa de som känner sig osäkra.

För övrigt så är Nissedal ett fantastiskt vackert ställe som bara inte får missas. Måste nog säga att det är bland de tre vackraste klättterområden som jag besökt någonsin, och jag har sett mig runt lite granna...

Leden Via Lara är en 4+ på 8 replängder som är ett måste. Supervälsäkrad och med fina hyllor hela vägen. Dess motsvarighet är svårfunnen i europa!!!

ÅK DIT jag lovar att ingen blir besviken!!!!!!!!!!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips