nån som vet nån som är bra på att sätta upp ljusslingor?

i brf:en så har vi haft dålig erfarenhet av firmor som har satt upp ljusslingor i ett par träd här.

börjar få slut på idéer om var man hittar någon som kan göra ett bra jobb, så det slog mig att det bland klätterkunniga kan finnas den kunskapen.

nån som har haft liknande behov och kan ge tips?

i brf:en så har vi haft dålig erfarenhet av firmor som har satt upp ljusslingor i ett par träd här.

börjar få slut på idéer om var man hittar någon som kan göra ett bra jobb, så det slog mig att det bland klätterkunniga kan finnas den kunskapen.

nån som har haft liknande behov och kan ge tips?

Vilken stad är det vi pratar om?

Står det inget så är det Stockholm. Likaså om det är fint väder som nalkas på radions väderleksrapport. Varför inte kontakta arborister? De är ju proffs. Jag är bäst men har inte tid...

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
helt OT: skärgårdar

Typiskt stockholmare :) Tänker aldrig på att det finns rätt mycket Sverige och värld även utanför Stockholm ;)

LIte som att "skärgårdEN" är Stockholms skärgård medan alla andra skärgårdar måste platsbestämmas med förnamn, som t ex Karlskrona skärgård - som en gång i tiden var på väg att bli huvudstad i Sverige...

/Patrik, just nu med utsikt över Karlskrona skärgård

Glöm sedan inte att du ska ha lön på vägen dit, framkörningsavgift och milersättning. Och inte bara på morgon och kväll utan även när du åker iväg och kompletterar med det du glömde och samtidigt passar på att fika lite i butiken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips