Hej
Om jag minns rätt så var det flera mindre sträckor som tagits bort. Dessutom var det en ny kortare sträcka i skogen också. Vid starten sade speakern att banan nu var 67 km. Min mätare visade 70,5 vid målgång och andra jag talade med hade också runt 70 km.
Jag har cyklat MTB-vättern de senaste 4 åren och även förra året hade man kortat banan (ca 70 km totalt).
I år hade man tagit bort ca. 2 km före Bäckhem1. Jag hade 16 km till denna kontroll men det skulle enligt kartan varit 18 km.
En ny slinga var det en bit efter Bäckhem2 där man svängde till höger från grusvägen upp för en backe och sedan in i skogen till vänster.
Sista biten från Hyllan korset till mål var också avkortad. Här var det nu nästan bara grusväg.
Det var säkert fer sträckor som var ändrade men det är inte så lätt att komma igåg hela banan.
De sträckor man tagit bort var mindre bra stigar i skogen. Man var nog rädd för att banan inte skulle hålla (jämför med de 2 senaste åren). Jag var dock positivt överraskad att banan var så fin. Det var ju inga som helst problem pga. regnandet veckorna innan. Man kan dock vara glad att det inte regnade under loppet, då hade det kanske sett annorlunda ut.
Jag var jättenöjd med loppet, förbättrade mig med 35 minuter sedan förra året, 4.02 i mål.
Cyklade du? Hur gick det för dig?
/J-E