MTB-Vättern

Hej

Om jag minns rätt så var det flera mindre sträckor som tagits bort. Dessutom var det en ny kortare sträcka i skogen också. Vid starten sade speakern att banan nu var 67 km. Min mätare visade 70,5 vid målgång och andra jag talade med hade också runt 70 km.

Jag har cyklat MTB-vättern de senaste 4 åren och även förra året hade man kortat banan (ca 70 km totalt).

I år hade man tagit bort ca. 2 km före Bäckhem1. Jag hade 16 km till denna kontroll men det skulle enligt kartan varit 18 km.

En ny slinga var det en bit efter Bäckhem2 där man svängde till höger från grusvägen upp för en backe och sedan in i skogen till vänster.

Sista biten från Hyllan korset till mål var också avkortad. Här var det nu nästan bara grusväg.

Det var säkert fer sträckor som var ändrade men det är inte så lätt att komma igåg hela banan.

De sträckor man tagit bort var mindre bra stigar i skogen. Man var nog rädd för att banan inte skulle hålla (jämför med de 2 senaste åren). Jag var dock positivt överraskad att banan var så fin. Det var ju inga som helst problem pga. regnandet veckorna innan. Man kan dock vara glad att det inte regnade under loppet, då hade det kanske sett annorlunda ut.

Jag var jättenöjd med loppet, förbättrade mig med 35 minuter sedan förra året, 4.02 i mål.

Cyklade du? Hur gick det för dig?

/J-E
 
resultatlistor

Är det någon som vet om resultatlistor från MTB-vättern? Hittade ingen på hemsidan men vore kul att se hur folk kört (hittade inte ens tävlingsklassen).

Max (4.01)

/M
 
Gå in på: http://www.cyklavaettern.com
Under MTB-Vättern väljer du Resultat.

Du kan söka upp en viss deltagare genom att ange startnr, namn eller ort. Därefter kan du se tiden samt mellantider.

Resultatlista (endast för tävlingsklassen) kan du få fram genom att välja klass Tävling herr resp. dam. Klicka sedan på länken som kommer upp.

mvh
/J-E
 
Starttid

Startade inte startgrupp nr 8 kl 10:30? officiellt skulle det ha varigt kl 10:15 men som jag minns så dröjde det ytterligare en kvart. På min cykeldator stog det att loppet tagit 3 timmar och 40 minuter men på mitt diplom står det 3 timmar och 55 minuter. Detta är ett mysterium för mig är det någon som har ett svar?
 
Hej

Din klocka måste ha gått fel, eller så har du kört in i fel startfålla så att du startade i grupp 9. Jag startade också i grupp 8 och den startade kl 10.15.

/J-E
 
Var inte grupp 8 den sista startgruppen eller fanns det ytterligare en för de direktanmälda? Registrerade chipen starten eller gick det på starttiden (på grund av mängden)? Min cykeldator kanske gick fel, sensorerna slutade att registrera efter någon mil men det brukar ju inte påverka klockan. Jag hoppas inte det låter som jag försöker gnälla mig till en bättre tid för så är det inte, jag är mycket nöjd med att bara ha genomfört det utan att knäcka mig själv eller min odämpade cykel (som jag trodde skulle skaka sönder).
 
Starttid

Jag hade nog fel. Jag kollade dina tider Jan-Erik Thelin och det verkar som om vi följts åt ända fram till Bäckhem 2 och så borde det ju inte ha varigt om jag startade en kvart senare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
wolla Novis MTB-vättern Mountainbike 2
iia MTB-vättern Mountainbike 7
jd Vilka däck till MTB-vättern? Mountainbike 4
balo Transport Skåne-MTB vättern? Mountainbike 0
telisRules Göteborg, träna inför MTB Vättern Mountainbike 0
Vättern runt på MTB (NIN) Mountainbike 1
julia_olsa.se Mtb med hund, tips och sällskap (Bas i Göteborg) Mountainbike 8
Sezziyanen [Fråga] Prisläge beg. MTB? Mountainbike 16
Phreakishe [Fråga] MTB Rockrider ST-520 BB? Mountainbike 4
trullss Vilken MTB skulle ni välja? Mountainbike 5
Lansgren Återigen en MTB noob Mountainbike 5
Gemclare1980 Mtb trails Mountainbike 2
IngemarB Bergstoppar möjliga att bestiga med MTB Mountainbike 17
MaxDavid Vilken MTB skulle ni välja? Mountainbike 5
majjen MTB med elmotor? Mountainbike 14
Johan123 MTB med elmotor i naturresevat? Mountainbike 215
stormfrog Vilka är dina bästa MTB XC upplevelser runt Göteborg och Västra Götaland? Mountainbike 1
b-axe Köpråd mtb Mountainbike 14
GladeVandraren Byta cyclocross till MTB styre? Mountainbike 6
thomas.vastervik MTB 29" Peak Mountainbike 11
KLAGER Två MTB-cyklister cyklade in i militär raketövning Mountainbike 19
Micke86 Fälgar mtb Mountainbike 44
John_T Jämtlandsleden på MTB? Mountainbike 8
PixelNoise [Köpråd] Behöver Råd innan min första MTB köp Mountainbike 15
kanis Köpråd beg. första-MTB Grand Canyon AL 29" Mountainbike 36
Kalimera MTB kompis Stockholm Mountainbike 5
fjellinden Riktigt billig första MTB Mountainbike 10
Påveen Mtb norge Mountainbike 4
herr thomas Framstänkskärm med stag på dämpad MTB-gaffel? Mountainbike 9
tomhylsan Racerdäck på MTB? Mountainbike 15
herr thomas Slicks på MTB? Mountainbike 13
herr thomas Byta vevlager på en äldre MTB Mountainbike 10
MalinpDahl Stuga i Norge - MTB Mountainbike 2
Joel_80 Mtb kompis i Göteborg Mountainbike 3
majkelsson I västerled med MTB Mountainbike 0
Angeline MTB-kompis i sthlm Mountainbike 2
Danne84 Köpa ny MTB Mountainbike 7
Frisk MTB I Uppsala Mountainbike 1
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Mountainbike 1
anteleaf MTB-tidning på svenska? Mountainbike 2
Henkes MTB/hybrid med 3-5 växlar? Mountainbike 11
Niklaski Tänkte köpa en MTB Mountainbike 11
perosen MTB-kartor / färgmärkning av svårighetgrad på spår? Mountainbike 5
emmaskold Vem cyklar MTB i Ängelholm? Mountainbike 3
skogsvakt MTB kompis GBG Mountainbike 2
mabo MTB-lopp...glasögon ett måste? Mountainbike 4
SimonStröm Välja MTB 29-tum Mountainbike 9
kalalokki MTB i Säfsen Mountainbike 1
Äpelena mtb polare sökes på Österlen! Mountainbike 0
xlunja MTB kring Klimpfjäll Mountainbike 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.