Jag tror att du har missförstått mig. Ceracoatbeläggningen är den som sitter på Fälllknivens alster. Vad som sitter på Black är än så länge en företagshemlighet.
~Paul~
Åhå, ja då missförstod jag.
Jag tror att du har missförstått mig. Ceracoatbeläggningen är den som sitter på Fälllknivens alster. Vad som sitter på Black är än så länge en företagshemlighet.
~Paul~
Åhå, ja då missförstod jag.Som sagt är jag ganska säker på att det inte är något som sitter på utan snarare något som sitter i.
Beläggningen sitter verkligen ordentligt fast,men den går att slipa bort eftersom det är en yta och inte går in på djupet i stålet.
Mikael
Är du säker på att det är en beläggning? Jag tycker ytan påminner väldigt mycket om anodisering eller hårdfosfatering som seobserver sa. Det är väl en elektrokemisk process där ytan på själva materialet omvandlas - alltså ej en beläggning. Jag kan inte det här alls så någon får gärna fylla i. Självfallet kan anodisering också slitas bort precis som vilken yta som helst men det är ju en jädra skillnad mot en beläggning.![]()
Nu funderar jag på om Mora kommer att släppa någon helt flatslipad FFG som nästa steg. Dvs frångå den "skandinaviska slipningen" för något nytt.