Millican ryggsäckar, någon som har en?

Någon som har ryggsäck från Millican, och kan recensera den?
Typ känslan i väven, är den så robust som den ser ut? Bärremmarna sköna? Rullöppning på en del, åtkomst till innehållet? Osv. Nyfiken i största allmänhet, bara!
https://www.homeofmillican.com/

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Har deras 18L Rollpack. Älskar den! Lätt, slitstark, snygg, miljövänlig och perfekt till korta utflykter eller behöva datorn med. Har jag pengar över kommer jag troligen köpa en större modell också..

Ja bra känsla av väven, sitter skönt, gillar rullöppningen som är snabb och enkel att använda. Lite knepig åtkomst om man fyller en så liten väska för mycket, då blir det svårt komma åt det som är i botten utan att ta upp allt.

Jag har tittat mycket på deras modeller och har varit och klämt på ett par på naturkompaniet. Gillar design och material, och de har en del smidiga lösningar, såsom laptopfack i ryggen, vilket är bra om de används mer till vardags.

Dock känns det lite krångligt att få ut alla grejer uppifrån då öppning inte blir så stor, och avståndet blir långt till botten i de större väskorna med bara rullöppning. Jag har mest kollat på deras marsden the camera pack https://www.homeofmillican.com/coll...vericks-marsden-camera-pack-32l-slate#product
den modellen kan öppnas i ryggen, och då kommer man åt allt smidigt. Men det tänkta kamerafacket i botten kan enbart kommas åt via ryggen vilket känns osmidigt om man snabbt vill få fram kameran..

På den modellen, Marsden The Camera Pack: kamerafacket i botten är ju en väska man måste köpa till separat, i ryggsäcken i sig är det "bara" ett utrymme reserverat som passar perfekt till kamerabagen. Som jag förstår det.

Lite nyfiken på det där "rull-locket"
Vad är tanken med det, har det en praktisk funktion?

Har sett vissa ryggsäckar med såna lock men inte fattat om det är en praktisk eller estetisk detalj

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips