Membranfria vardagsskor/kängor

Hej,

Köpte ett par Dr. Marten's förra hösten som vardagsskor, de är som ett par mellanhöga kängor.
Tyvärr passar de inte min fot alls, för smala o platta. Har försökt att trycka ut dem lite men icke, passar inte.

Söker alltså ett par skinnkängor att ha till vardags. Sneakers blir man bara blöt av och stinker på en gång. Skulle vilja ha ett par typ Bielne men något billigare och mindre rugged.
Blundstone verkar vara lika smala så helst andra förslag tack.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Lundhags Park är en fin känga som kommer att vara dig trogen i många år...

Antar att du pratar av egen erfarenhet. Hur är den i storlekarna?
Ser man kanske ut som en kuf om man knallar runt med dem i stan och civilt så att säga. I och för sig bor jag ju i skogen här uppe så, men ibland tar man sig till något större ställe.

Får gå just nu i mina billiga kängor jag köpte på Cabelas för 5-7 år sedan, med Gore-Tex, så de duger ju.
Men skulle vilja ha ett par gammeldags, hederliga läderpjucks bara. Har gett upp stövlar o Gore-Tex nu så :)

Kanske man slår till med ett par såna....

Antar att du pratar av egen erfarenhet. Hur är den i storlekarna?
Ser man kanske ut som en kuf om man knallar runt med dem i stan och civilt så att säga. I och för sig bor jag ju i skogen här uppe så, men ibland tar man sig till något större ställe.

Får gå just nu i mina billiga kängor jag köpte på Cabelas för 5-7 år sedan, med Gore-Tex, så de duger ju.
Men skulle vilja ha ett par gammeldags, hederliga läderpjucks bara. Har gett upp stövlar o Gore-Tex nu så :)

Kanske man slår till med ett par såna....

Jag har använt Lundhags Forest en del, som har högre skaft än Park. Park har en Opti-läst så där ska du välja samma storlek som du har i dina vänliga skor. Forest som jag har använt har normal-läst och där ska man gå upp en storlek för bästa passform.

Eftersom de ska vara civilt och till vardags så förslår jag R.M Williams. De gör med både smala och breda läster..

Mvh // Johannes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips