Kängs för rusk och slask i stan och skogen

Jag ser att Lundhags börjat tillverka mer modemässiga kängor helt i läder, inte deras gamla cellgummikängor
Typ deras "tanner boots" och chukka boots varianterna ser bra ut
De ser rätt snygga ut. Nån som testat dessa?
 
Red Wing är prisvärda och reparabla, randsydda med ytterskinnet och goodweeldtsydda med innerfoten. Köpte två par 78 och har ett par i prima skick kvar. Gav bort det andra. E u lever även det.
go tur
 
Red Wing är prisvärda och reparabla, randsydda med ytterskinnet och goodweeldtsydda med innerfoten. Köpte två par 78 och har ett par i prima skick kvar. Gav bort det andra. E u lever även det.
go tur
Sedan -78 !? Det förefaller vara i tillräcklig god kvalité till och med för mig som är pris-och kvalitéts medveten. Om jag köper ett par, kanske dom kan gå i arv :))))) !
Ok, tackar för det, jag får gå och klämma på ett par.
 
Har ett par Red Wings Iron Ranger som jag är riktigt nöjd med. Bara haft dem i ett år än så länge men de verkar hålla mycket hög kvalité.

Såg ett par i butiken som var ca 10 år gamla och de såg ut att vara fint ingångna med härlig patina. :)
 
Köpte mig ett par igår, moc-någonting i mörkbrunt läder. Presis som skribenten ovan såg jag två par som hade tio år på nacken med en härlig patina, i övrigt hela, så jag såg inget skäl till att dra ut på det. Skall bli spännande att får se hur de känns på långa promenader när dom är ingångna.
 
På köksavdelningen köper du en rotfruktsborste som du med vatten håller kängorna rena med. Vaxfett och minkfett kan du lägga på när kängorna ännu är fuktiga. Jämna ut fett och vax väl. Höj glansen på vaxet, när det torkat in över natten med ren skoborste eller hopknölad ren strumpbyxa. Genom att snöra av kängorna före tvätten blir det enklare att vårda plösen.
go tur
 
På köksavdelningen köper du en rotfruktsborste som du med vatten håller kängorna rena med. Vaxfett och minkfett kan du lägga på när kängorna ännu är fuktiga. Jämna ut fett och vax väl. Höj glansen på vaxet, när det torkat in över natten med ren skoborste eller hopknölad ren strumpbyxa. Genom att snöra av kängorna före tvätten blir det enklare att vårda plösen.
go tur
Tack för tipset, får införskaffa en rotfruktsborste. Men är inte borsten (stråna) av plast numera ? Och i så fall, skadar man inte skorna om man använder sig av en sådan ?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.