Membranfria vardagsskor/kängor

Eftersom de ska vara civilt och till vardags så förslår jag R.M Williams. De gör med både smala och breda läster..

Mvh // Johannes

Såg inte helt dumma ut!
Men de enda som tilltalade mig var arbetskängorna och då känns Lundhags som ett säkrare kort.

Vette fan vad jag ska göra... Blir kanske att knalla med mina sneakers denna sommar och Cabela's kängorna på blöta dagar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kör med ett par från Altberg.Co.Uk det är made to order och tar därmed några veckor, men det är sjysta skor till bra pris.

De har låga promenadskor i skinn utan membran. Jag har en från en tidigare kollektion som heter Altberg Overland ultralight. Eftersom den var från en gammal kollektion tog det rätt lång tid att få den. Jag skulle sikta på Macoll Microlight skon. Men jag skulle gå upp en halv storlek

Jag kör med ett par från Altberg.Co.Uk det är made to order och tar därmed några veckor, men det är sjysta skor till bra pris.

De har låga promenadskor i skinn utan membran. Jag har en från en tidigare kollektion som heter Altberg Overland ultralight. Eftersom den var från en gammal kollektion tog det rätt lång tid att få den. Jag skulle sikta på Macoll Microlight skon. Men jag skulle gå upp en halv storlek

Vill du ha en mer känglik sko så väljer du North Fell microlight.

Jag var in på deras hemsida och det står att de inte tar emot order via post. Alltså man måste till fabriken i Richmond för att mäta ens fot.
Eller ska man kontakta dem för att vara helt säker?

Ok konstigt, jag köpte ju förra året från sverige. Du kan nog kolla med dom, men dom kanske helt har ändrat upplägg. Tror faktiskt jag mejlade och den vägen löste det.

Denna var ju ett snyggt alternativ!
Nu, om du hittar en likadan känga för halva priset

Visst, den är rätt dyr men håller åtminstone en 10-20 år om du sköter de ordentligt. Utslaget på livslängden så är 2500 kr inte speciellt mycket. Jag har haft mina i tre år (använder de i stort sett dagligen utan ett par månader under sommaren) och de har bara blivit finare och bekvämare med åren.

Grejen med Red Wing Iron Ranger är att den är helt blank under främre delen av sulan så den är värdelös så fort det blir lite halt. Den är verkligen superskön men det är en tung sko.

Red wing har några andra modeller som är bättre för att gå utanför asfalt, bla 899. Dock kan det vara vanskligt att köpa Red Wing utan att prova eftersom de är rätt stora i storlek. Jag har i vanliga fall stl 43, dvs Us 9,5, UK 9. På mina Iron Rangers har jag US 9, UK 8. Men jag vet inte om det gäller alla modeller från Red Wing

Skickat från mobilen

Grejen med Red Wing Iron Ranger är att den är helt blank under främre delen av sulan så den är värdelös så fort det blir lite halt.

Aldrig funderat på att sula om dina kängor? Det kostar en dryg 100-lapp att sula om dojjan hos en bra skomakare. Jag har lagt på en ordentligt räfflad sula på mina Iron Ranger som passar utmärkt att gå på när det är isigt och snöigt ute.

Med anledning av TS önskemål om breda skor kan jag tillägga att jag upplever Iron Rangern som bred. Jag har själv ganska breda fötter och de passar gott och väl in i kängan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips