Måste köpa Kängor!

Såg idag att sulan på en av mina kängor pajjat:(,jag trivdes så jäkla bra i dom , dom satt kanon bra på föttern från första dagen jag köpte dom.
så jag hoppas jag hittar kängor som är lika sköna.

Så nu måste jag köpa ny vandrar kängor,så jag vill ha lite tips på sköna ,stabila,höga,slitstarka,snygga;) gore-tex kängor

Senast ändrad:
Köp likadana! :). Annars kan jag säga att Salomon Quest verkar lovande. Sitter väldigt bra runt vristen och hälen, men har inte köpt dem än. Lätta är de oxå, men inte lika slitstarka som läderkängor...

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Sjukt mycket mer långlivade än ett par g-tex...

Det är två helt olika typer av kängor, jag tycker du för ska kolla på vilken typ du ska ha för att sedan kolla efter vilken känga du är ute efter. Personligen skulle jag rekommendera skalkängor alla gånger men det finns ett fåtal vilsna själar som fortfarande är ute och simmar med sinna tex-skor.

Det är två helt olika typer av kängor, jag tycker du för ska kolla på vilken typ du ska ha för att sedan kolla efter vilken känga du är ute efter. Personligen skulle jag rekommendera skalkängor alla gånger men det finns ett fåtal vilsna själar som fortfarande är ute och simmar med sinna tex-skor.

är dom "fodrade"på något sätt eller är det bara läder på insidan av gummit??

är dom sköna.

vill ha ett par rediga o stryck tåliga kängor,så jag ska nog kolla mer på skalkängor

Lundhags är de som håller längst för mig. Jag har för många kängor, tre par Meindl tex och två par Lundhags tex. De jag tar med när det verkligen gäller är mina Lunhags Ranger. Jämfört med de Meindl jag har är de lite "råare" men torkar betydligt fortare. "Råheten" hjälps med en extra socka, inte för tjock. De är lite mjukare och följsammare än B/C och C klassade Meindl men funkar utmärkt i den steniga svenska fjällkedjan.

Mvh Ingvar

så kan man inte säga.. jag har knäckt flera lundhagare på nolltid och jag har haft membrandeojjer som hållet länge.. massor med faktorer som spelar in.. jag ser det inte som att det är ett självändamål att kängor håller i evighet.. välj ett par som är schöna och som passar din fot, lyssna inte ihjäl dig på andras historier.. dom har inte dina fötter..

så kan man inte säga.. jag har knäckt flera lundhagare på nolltid och jag har haft membrandeojjer som hållet länge.. massor med faktorer som spelar in.. jag ser det inte som att det är ett självändamål att kängor håller i evighet.. välj ett par som är schöna och som passar din fot, lyssna inte ihjäl dig på andras historier.. dom har inte dina fötter..

läste nyss om Lundhags kängor ,att om man har känsliga fötter/lätt för skoskav, då ska man inte välja Lundhags,jag får skoskav jäkligt lätt:(.

hur är det med Meindl Performance kängorna då???

jag har hört både ris och ros om dom,typ att själva gummi randen som går upp en bit och ska skydda kängan lossnar i limmningen lätt?

är det så på dom nyare kängorna med?

Senast ändrad:
det finns inga evighetsskor, dom som har skor i 20 år använder dom inte.. bestäm vilken prisgrupp du tänker utgå ifrån och prova sedan alla kända märken till du hittar dom dina fötter väljer..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips