Måste köpa Kängor!

Stenskärvsterräng sliter ut de flesta känger imho. Lundhags är inget undantag utan följer regeln.
Med tillräckligt många kängdagar om året börjar man förstå 90 dagarsregeln.....allt tar stryk och somligt blir trasigt bortom reparation. Inget konstigt med, för somliga tar 90 kängdagar 10 år och för andra ca 3 månader. Miltalen varierar......När ovandel och sula kräver silvertejp är det dax att byta....

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Fötter är tämligen individuella och vad som passar mig passar sällan Nisse.
Vid tillpassning av skor:
Bestäm innersula, lägg i den.
Bestäm sockantal och tjocklekar, ta på dem.
På eftermiddagen, tidiga kvällen, när fötterna är som störst, prova skodonen. minst 8-12 mm för långa....
Nerför, uppför, stå i dem, gå i dem.
Glappar det, är de för korta/smala eller rymliga eller bara känns fel. Prova något annat.
De som säger att de blir mjukare/större/töjer sig har säkert rätt och då kommer oftast skon att sitta än värre......

Go tur

Fötter är tämligen individuella och vad som passar mig passar sällan Nisse.
Vid tillpassning av skor:
Bestäm innersula, lägg i den.
Bestäm sockantal och tjocklekar, ta på dem.
På eftermiddagen, tidiga kvällen, när fötterna är som störst, prova skodonen. minst 8-12 mm för långa....
Nerför, uppför, stå i dem, gå i dem.
Glappar det, är de för korta/smala eller rymliga eller bara känns fel. Prova något annat.
De som säger att de blir mjukare/större/töjer sig har säkert rätt och då kommer oftast skon att sitta än värre......

Go tur

ska prova o klämma på så många som möjligt,ska nog hitta kängor som passar mina fötter;)

åker till v-ås redan i eftermiddag o kollar ;)

men ville höra lite erfarenheter från andra om vilka kängor ni har varit nöjda med o vad ni inte varit så nöjda med :cool:

mvh/pelka

Nu har jag provat ett gäng med kängor;),dom som satt bäst på mina fötter var Meindl Dovre Extreme GTX,så för tillfället lutar det mot dom kängorna:).

Lundhags så kallade skal kängor var iallafall inget för mej,för dåligt häl grepp på dom jag provade så dom glappade en del.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips