Liten analog min/max termometer

De enda analoga min/max termometrar jag har sett skjuter en pelare uppåt/nedåt. De är gjorda för att sitta fast, eftersom rörelse skakar pelaren neråt/uppåt. Att sedan dessutom finna en som är liten och vattentät är knappast realistiskt.

Som i alla andra fall här , så är det mycket bättre att man förklarar ungefär vad man skall använda en pryl till, så är det också mycket mera sannolikt att man får svar eller förslag på alternativa lösningar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ungefärlig förklaring på användningsområde

Vill hitta en termometer som kan hänga i ex. absiden över natten och på ryggsäcken under dagen för att med min/max funktionen se just dessa temperaturer. Analog så den inte behöver batteribyten (miljövänlig) och "alltid är redo" i utrustningslådan, billig så det inte gör så mycket om man tappar den.
Klara miljön som råder på utsidan en ryggsäck och/eller absid med frusen kondens ev, klara värmen och röken intill toppventilen i ett Tentipi. Är den vattentät kan det vara kul att mäta tempen i vattnet efter man tagit ett dop i någon fjällsjö. Osv. Vet att det finns div. appar till telefoner och dyrare elektronisk mätverktyg för ändamålet men jag letar efter just en mindre, lättare och billigare "Fjäderlätt-termometer".

Vill hitta en termometer som kan hänga i ex. absiden över natten och på ryggsäcken under dagen för att med min/max funktionen se just dessa temperaturer. Analog så den inte behöver batteribyten (miljövänlig) och "alltid är redo" i utrustningslådan, billig så det inte gör så mycket om man tappar den.
Klara miljön som råder på utsidan en ryggsäck och/eller absid med frusen kondens ev, klara värmen och röken intill toppventilen i ett Tentipi. Är den vattentät kan det vara kul att mäta tempen i vattnet efter man tagit ett dop i någon fjällsjö. Osv. Vet att det finns div. appar till telefoner och dyrare elektronisk mätverktyg för ändamålet men jag letar efter just en mindre, lättare och billigare "Fjäderlätt-termometer".

Enklast vore ju ändå att satsa på en vanlig digital inne/ute-termometer med sladd, t.ex. den här . Förvisso kräver den batterier, men dessa brukar å andra sidan räcka några år, varför miljöpåverkan blir torde bli försumbar.
/Niklas

MAX/MIN analog termometer

Jag gör ett nytt försök, lite ändrad spec. (Försökt tidigare i andra, gamla trådar.)
Söker en "Fjäderlätt-termometer" helst analog med min/max, "5-krona stor", vatten"tät" och gärna stöttålig.
Har sett typen jag söker, men ej med min/max.
Ex. http://www.sportprofishop.de/Relags_Thermo_Zip.htm

Lite Googlande...

Är det en sådan här du letar efter

budget.jpg

"These mercury-free wallmounted max/min greenhouse thermometer.

The max/min thermometers indicate temperature over the range of -30 to 50°C and -40 to 120°F.

Both thermometers are simple to reset via a push button located at the centre of the instrument. The dimensions of the max/min thermometers are 60 x 230 mm.

>warranty: one year
>measurement scale: Centigrade/Fahrenheit
>max/min function: yes
>display type: analogue scale
>case material: ABS plastic"

Senast ändrad:
Googla...

Nu närmar det sig vad jag tänkt mig. Tack för hjälpen i mitt sökande. Funktionen på denna är precis vad jag söker, men den är lite väl stor (5"Lx4-1/4"Wx1"D.) Det står att den är "ruggad" men den ser lite krossbar ut..
Ja, jag vet, jag är en petig j...el. :) Kunde kanske var värd att köpa (27.50$ snål är jag också) tillsvidare.

Jag ska googla vidare, kanske jag hittar något mera lämpligare...

Mvh troswe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips