LED-insats till MagLite

Hej!

Jag såg i Globetrotterkatalogen att det finns en insats att köpa till Mini Maglite AA som omvandlar den till en LED-lampa, men alla dess fördelar.
Har någon provat?
Grejen är rätt dyr (37 euro), så jag drar mig lite för att köpa den.
Hälsn
/Björn

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Fördelar...

Det finns väl inte så många fördelar med en MagLite, annat än att jag haft den i många år och tycker om den.
Men du har helt rätt i att det är lika dyrt att köpa en ny ficklampa. Kanske ska göra det istället?
Eller inte alls.
Har en Pizel Tikka också som funkar skitbra, men det är ju en pannlampa.
/Björn

Jag köpte en 3 mm lysdiod från Clas Ohlson och pillade in den i min Maglite. Bländningsrisken är obefintlig, men den ger evigheter med lagom "hanteringsljus" för matlagning, tältliv och liknande. Är man beredd att borra lite i reflektorn så kan man nog få in en diod med lite mera "knuff" och matchande matningsspänning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips