Lågintensiv träning.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Istället för att terra grannarna med gräsklipparen, så tog jag en cykeltur och kan konstatera att jag är i ganska bra form.

Istället för att terra grannarna med gräsklipparen, så tog jag en cykeltur och kan konstatera att jag är i ganska bra form.
Det där med gräsklippare har ju med lågintensiv träning att göra.
Vi har ca 400 m2 gräsmatta och har i alla år haft en Stiga Villa åkklippare tills jag fick testa en Gardena Classic 400 handjagare.

Den rullade så lätt och en cylinderklippt gräsmatta är 100 ggr snyggare än en rotorklippt, så jag blev helsåld för det syns tydligt om en gräsmatta är cylinderklippt!

Vi köpte en sån Gardena handjagare och sålde åkklipparen på blocket - det bästa jag har gjort och rekommenderar andra att ta efter.

Nu slipper jag ha hörselskydd och jag får 30min lågintensiv träning 2ggr/vecka + en supersnygg klippt gräsmatta.

Så gör er av med era motorklippare med rotorblad och köp en handjagare istället för det blir mycket roligare att klippa gräsmattan + att man får lågintensiv träning.

Att handjagaren är mer miljövänlig än åkklipparen har inget med mitt val att göra, för så petig är jag inte för miljövänlighet.

Senast ändrad:
Inne med bilen på service, och istället för att sitta och dricka kaffe tar jag mig en promenad i Karlstad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips