Lågintensiv träning.

Igår gick jag Sotarblixten och Djupdalsleden i Arvika med en vän. Vi gick ca 25000 steg och jag i barfotaskor.

Bilagor

• IMG_20250511_104302_939.jpg
    IMG_20250511_104302_939.jpg
    121.2 KB · Visningar: 57
När jag cyklade 166 km igår så var det lågintensivt. Pulsen steg till 141 som högst och medelpulsen landade på 113 bpm. 9h 43 min totalt, och 8h 43min i rörelse.
Sista 20 min var jag ganska tom på energi, men hade energiplanerat ganska bra tycker jag.
1746954241576.png

Energiintag:4 Snickers, 1 Lion bar, 2 bananer. Vatten. En kaffe.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Den senaste veckan har jag gått 2,2 mil, ganska hyfsat med tanke på heltidsjobb, dottern hos mig och skolavslutning. Och jag har en medelpuls på 115, eftersom jag går lite långsammare med barfotaskorna.

Igår blev det en tre timmars promenad efter jobbet. Jag har hittat en bana som det är några krävande backar i.

Jag har tränat ganska mycket och har fått ner pulsen ordentligt vid en ansträngning. Känns bra och ett bra kvitto på att träning ger bra utdelning. Blir spännande att se hur detta utvecklas över tid.

Idag tog jag samma sträcka som i Onsdags, men förbättrade mig med 12 minuter. Jag kände att jag hade bra tryck i uppförsbackarna idag. Och i Onsdags hade jag även jobbat innan promenaden.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.