Lågintensiv träning.

Igår gick jag Sotarblixten och Djupdalsleden i Arvika med en vän. Vi gick ca 25000 steg och jag i barfotaskor.

Bilagor

• IMG_20250511_104302_939.jpg
    IMG_20250511_104302_939.jpg
    121.2 KB · Visningar: 27

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
När jag cyklade 166 km igår så var det lågintensivt. Pulsen steg till 141 som högst och medelpulsen landade på 113 bpm. 9h 43 min totalt, och 8h 43min i rörelse.
Sista 20 min var jag ganska tom på energi, men hade energiplanerat ganska bra tycker jag.
1746954241576.png

Energiintag:4 Snickers, 1 Lion bar, 2 bananer. Vatten. En kaffe.

Blev en premiärtur på cykeln igår. 12 km. Första sträckan i år, minns det som roligare, konditionen så där och hade orkat mer men finns inga bra vägar här.
Roligare att vandra.

Den senaste veckan har jag gått 2,2 mil, ganska hyfsat med tanke på heltidsjobb, dottern hos mig och skolavslutning. Och jag har en medelpuls på 115, eftersom jag går lite långsammare med barfotaskorna.

Igår blev det en tre timmars promenad efter jobbet. Jag har hittat en bana som det är några krävande backar i.

Jag har tränat ganska mycket och har fått ner pulsen ordentligt vid en ansträngning. Känns bra och ett bra kvitto på att träning ger bra utdelning. Blir spännande att se hur detta utvecklas över tid.

Idag tog jag samma sträcka som i Onsdags, men förbättrade mig med 12 minuter. Jag kände att jag hade bra tryck i uppförsbackarna idag. Och i Onsdags hade jag även jobbat innan promenaden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips