lättast möjliga mat

Coltings blogg:

http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/2010/11/min-kostregistrering-the-full-monty/

Även där lågkolhydrat jämfört med "normalt" men man kan hitta en del redbull och coca-cola som ni hänger upp er på men titta på helheten och tänk på att han ligger på 1200+ kcal i timmen, något du och jag aldrig kommer i närheten av.

Så nu är det bara för er att testa och återkomma efter några månader när tvättbrädan syns genom T-shirten och ni mår bättre än någonsin eller om det inte blev så berätta hur det gick...

/T

Dock äter Colting väldigt mkt kolhydrater när han tävlar vilket han också själv säger (train low race high). Dessutom är hans kost som tidigare nämnts mer åt Paleohållet än LCHF. För mig är Colting snarare ett tydligt exempel på en person som accepterar att lågkolhydratkost INTE fungerar i alla lägen och lever samt planerar därefter. Han kör det som fungerar bäst helt enkelt..

Björn Ferry vet jag inte mycket om måste jag erkänna.. Jag hade uppskattat en länk som visar hur han äter när han tävlar..
 
Tyvärr är ju Colting inte så saklig, han argumenterar vältaligt och ibland underhållande, men han undviker ofta obekväma frågor och skriver för en väldigt troende publik.

Men sure, sätt igång att testa bara. I dagens alldeles för underlättade samhälle är det helt naturligt att vi vuxna leker så mycket vi kan: med vad vi äter, hur vi tränar eller sover.

F ö så tycker jag själv att Rune Larssons matfilosofi (löpandes korsa USA på ostmackor, tills han ledsnade och gick över till kyckling, eller sillbuffé som uppladdning till NYC marathon) är både mindre religiös och mer tilltalande än Coltings bjäbb.
 
Sist jag räknade låg REAL,s frystorkat på dubbla vikten eller halva energiinnehållet beroende på hur man ser på det. Så det är helt klart inte samma vikt för samma energi...

Hm, det ser ut att du har rätt. Frukost, lunch och middag med Real verkar bli ca 1500kcal. Lägg sedan till en 200g chokladkaka och lite nötter så blir det kanske runt 2200kcal för samma vikt.
Ska man betala dyrt för det? Ett alternativ är ju att boosta realen med 100g olivolja (mer känns inte riktigt gott) . Det blir 900kcal till.
Någon som testat dylik diet? Går det att få ner?

Vad gäller pemmican så är jag skeptisk till om jag skulle kunna äta så mycket fett utan att få avsmak ganska fort.

Det jag har läst om expeditioner(plus min egen erfarenhet) är att det är väldigt viktigt att variera kosten för aptitens skull.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 
Senast ändrad:
Hm, det ser ut att du har rätt. Frukost, lunch och middag med Real verkar bli ca 1500kcal. Lägg sedan till en 200g chokladkaka och lite nötter så blir det kanske runt 2200kcal för samma vikt.
Ska man betala dyrt för det? Ett alternativ är ju att boosta realen med 100g olivolja (mer känns inte riktigt gott) . Det blir 900kcal till.
Någon som testat dylik diet? Går det att få ner?

Vad gäller pemmican så är jag skeptisk till om jag skulle kunna äta så mycket fett utan att få avsmak ganska fort.

Det jag har läst om expeditioner(plus min egen erfarenhet) är att det är väldigt viktigt att variera kosten för aptitens skull.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Boosta Realen med smör eller ghee (skirat smör), i de mängderna det handlar om är min personliga uppfattning att smör är godare än olivolja. Om det går att få ner? Javisst det blir godare än orginal! Dock ska det sägas att REAL,s mat faktiskt nästan kan kallas god. Ska ni köpa frystorkat ska ni köpa REAL.
 
Boosta Realen med smör eller ghee (skirat smör), i de mängderna det handlar om är min personliga uppfattning att smör är godare än olivolja. Om det går att få ner? Javisst det blir godare än orginal! Dock ska det sägas att REAL,s mat faktiskt nästan kan kallas god. Ska ni köpa frystorkat ska ni köpa REAL.

Rapsolja brukar jag köra. Möjligt att smör är godare, men rapsolja är smaklöst, och blir inte svårhanterligt i kyla/värme som smör (och olivolja i kyla) och sparar några gram i vikt då det inte innehåller vatten :)

Själv gillar jag inte frystorkat så bra, men kan använda det av bekvämlighetsskäl om jag inte hinner torka själv. Jag brukar energiberika 1portion med 2-3msk rapsolja, där går min gräns, och ev lite couscous.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.