läckande munstycke till source vätskesystem

Hittat någon bra lösning eller reservdelar?

Hej

Har samma problem som du hade/har. Undrar därför om du hittade någon bra lösning eller om du kanske lyckades få tag i nytt munstycke någonstans?

/Kristofer

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Source

är ju ett vanligt märke. T ex har GetOut deras produkter. RIng eller maila om de har lösa munstycken. Skulle tro att det finns på flera svenska butiker t ex Naturkompaniet.

Thure

Kristoffer,

Nya munstycken skulle kosta ca 150-200 kr i de butiker jag har kollat, men eftersom vi inom hemvärnet blev tilldelade försvarets vätskesystem så har jag slutat leta efter ett nytt munstycke.

Kajakaktiv verkade ju billiga, för det priset är det värt att prova. Om det finns flera munstycken som passar och du kan hitta ett munstycke som man både måste dra ut och vrida för att öppna så rekommenderar jag ett sånt istället. Lycka till.

/Per

skånepågen;357167 sa:
Om det finns flera munstycken som passar och du kan hitta ett munstycke som man både måste dra ut och vrida för att öppna så rekommenderar jag ett sånt istället. Lycka till.

/Per

Om man har slang till drickat för att man ska kunna dricka när man har händerna på styret, paddeln eller nåt annat rekommenderar jag snarare vanlig bitventil.
Har nån Sourcepåse som har sån om jag minns rätt, men som dessutom har nån slags yttre lock. Har även Markillpåse, med en mycket smidigt litet mjukt munstycke. Saknar inte finesserna på Sourcevarianten.

För 124 spänn får man munstycke inkl slang på addnature. http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=SOURCESLANGKIT_S07

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips