läckande munstycke till source vätskesystem

Hittat någon bra lösning eller reservdelar?

Hej

Har samma problem som du hade/har. Undrar därför om du hittade någon bra lösning eller om du kanske lyckades få tag i nytt munstycke någonstans?

/Kristofer

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Source

är ju ett vanligt märke. T ex har GetOut deras produkter. RIng eller maila om de har lösa munstycken. Skulle tro att det finns på flera svenska butiker t ex Naturkompaniet.

Thure

Kristoffer,

Nya munstycken skulle kosta ca 150-200 kr i de butiker jag har kollat, men eftersom vi inom hemvärnet blev tilldelade försvarets vätskesystem så har jag slutat leta efter ett nytt munstycke.

Kajakaktiv verkade ju billiga, för det priset är det värt att prova. Om det finns flera munstycken som passar och du kan hitta ett munstycke som man både måste dra ut och vrida för att öppna så rekommenderar jag ett sånt istället. Lycka till.

/Per

skånepågen;357167 sa:
Om det finns flera munstycken som passar och du kan hitta ett munstycke som man både måste dra ut och vrida för att öppna så rekommenderar jag ett sånt istället. Lycka till.

/Per

Om man har slang till drickat för att man ska kunna dricka när man har händerna på styret, paddeln eller nåt annat rekommenderar jag snarare vanlig bitventil.
Har nån Sourcepåse som har sån om jag minns rätt, men som dessutom har nån slags yttre lock. Har även Markillpåse, med en mycket smidigt litet mjukt munstycke. Saknar inte finesserna på Sourcevarianten.

För 124 spänn får man munstycke inkl slang på addnature. http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=SOURCESLANGKIT_S07

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips