Kungsleden på 7-8 dagar.

Tror man kan klara det genom snabb gång. Att löpa med säck större delar av 55 km per dag i 8 dagar tror jag är bra mycket värre än att gå i snabbt tempo lite längre i tid.

Jag har inget intresse av att testa men att gå tror jag mest handlar om psyke för en person som är rätt bra tränad.

Snabb gång, få pauser eller välplanerade längre pauser, och det borde gå på en 10-12 timmar plus några pauser. (med reservation för att båtar och buss förstör planen och att stigen är rätt bra som jag tror den är).
Tack för tipsen. Har nog tänkt lite i de banor själv också. Eftersom jag från tidigari vandring veta 5-6 km/h har inte varit något större problem. Dessutom med packning upp till 20 kg.Blir nog anragligen nog form kombination. Både snabb gång och löpning på lättare partier.

Tack för tipsen. Har nog tänkt lite i de banor själv också. Eftersom jag från tidigari vandring veta 5-6 km/h har inte varit något större problem. Dessutom med packning upp till 20 kg.Blir nog anragligen nog form kombination. Både snabb gång och löpning på lättare partier.
Har du snittat 5-6 km/h med upp till 20 kg?
Imponerande i så fall.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips