Kosttillskott?

Jag är 183 lång och väger 80Kg...jag har väldigt lite fett på kroppen. Jag kör ofta MTB och springer mycket.
Vid styrketräning använder jag enbart min egen tyngd istället för vikter.

Min sambo är orolig att jag kommer att bli väldigt smal om jag inte äter mer, jag äter mycket redan nu, och tipsade om att kanske börja med kosttillskott.

Frågan är då:
Är det sant, behöver jag kosttillskott?

Isåfall, vilken av alladessa fabrikat?

//Andreas
 
Bulk

Sojaproteinspulver som du blandar med mjölk till en kall välling. Inte jättegott men enkalt att pressa i sig efter träning eller vanliga måltiden. Kolla i hälsokostaffären, ganska billigt.
 
hehehe

Jag är 183 och väger 72 skall ned till 68 för då blir jag snabb på maran... ;-)

Jag tror du inte behöver vara orolig så länge du är frisk och kry! Bara du ser till at få i dig kolhydrater (snabba) direkt efter din hårda träning.

MVH
Jmlove
 
bergholm; sa:
Vad är normalvikten/idealvikten för en person på 183 cm och en ålder på 22år?

BMI och såna saker ger jag inte mycket för, eftersom det inte tar hänsyn till muskelmassa, benstomme & fitness. Mer ett riktvärde för soffpotatisar. Om du är löpartypen, kvick & uthållig, väger du knappast för lite. Om du vill satsa på explosiva sporter som kräver maxstyrka kan du förmodligen väga mer utan att bli klumpig.
 
BMI

bergholm; sa:
Vad är normalvikten/idealvikten för en person på 183 cm och en ålder på 22år?

Ditt BMI är: 23,89 Vilket får anses vara normalt, jag hålller med om att BMI inte är idealiskt, men det är ett ganska bra riktmärke.

Du bör äta en balanserad kost, med mycket långsamma kolhydrater. Vill du så kan du mäta din energiförbrukning (tror att de kan hjälpa dej med det på de flesta gym). Då vet du hur mycket du bränner/dag. Du skall då få i dej lika mycket som du bränner, så bör du iaf inte ligga i riskzonen för skador.

Det kan vara bra att komplettera kosten med vitamintillskott, särskilt om man tränar väldigt mycket. Jag äter Apotekets vitamintillskott, ”Mitt val sport”, som innehåller lite extra vitaminer + mineraler för aktiva idrottsmän/kvinnor.
 
NU ska vi se här. Din sambo är rädd att du skall bli för smal på grund av träningen? Det måste ju då vara att din sambo är rädd att du skall få för lite kroppsfett? För det som kan hända vid träning är ju att man blir av med kroppsfettet och bygger muskler. Det senare kan ju knappast göra att du kommer att bli för smal?

Och för att se till att inte få för lite kroppsfett så ska du såklart INTE käka/dricka en massa proteinstuffade gainers. Hade det handlat om att maximera muskelbyggandet kunde gainers kanske varit intressant, men det handlade det väl inte om?
 
bergholm; sa:
Jag är 183 lång och väger 80Kg...jag har väldigt lite fett på kroppen. Jag kör ofta MTB och springer mycket.
Vid styrketräning använder jag enbart min egen tyngd istället för vikter.

Min sambo är orolig att jag kommer att bli väldigt smal om jag inte äter mer, jag äter mycket redan nu, och tipsade om att kanske börja med kosttillskott.

Frågan är då:
Är det sant, behöver jag kosttillskott?

Isåfall, vilken av alladessa fabrikat?

//Andreas

Den træningsformen du sysslar med ær extremt fettførbrænnande. Vill du gå upp i vikt, så æt mer ordentlig mat och styrketræna med tyngre vikter.

Hur længe har du hållt den vikten du har nu? Om du ligger ungefær samma vikt hela tiden behøver du inte vara speciellt orolig. Kroppen lægger sig i ett jæmviktslæge runt en viss vikt. Dærifrån avviker man bara marginellt med tiden. Såvida inte man ændrar sina vanor drastiskt och konsekvent førstås.

Jag gick från 90kg till 65kg (170lång)inom loppet av ett år. Børjade med thaiboxning och løpning istællet før styrketræning och dåliga vanor. I børjan såg jag ut som ett anorexiaoffer, FAST jag åt 5-6 gånger om dagen. Nu ligger jag på 68-69kg konstant. Dessutom har kroppen "jæmnat" ut sig lite.

Jag har aldrig kækat kosttilskott. Endast vitaminer och mineraler før att kompensera før stenhård træning.

Mitt råd ær att du kækar mer fett och proteiner samt att du pluggar lite næringslæra. Det ær långt mycket billigare och hælsosammare æn att stoppa i sig gainers fuel eller annat skræp.

Kør Hårt!
/Jakob

P.s om du vill kan du gå in på min hemsida
http://www.frontiergym.org under "nutrition". Jag ær inte expert, men jag har ændå førsøkt sammanstælla en øversikt øver træningsmat och liknande.
 
fundera lite kanske...

hmmm...jag måste nog tänka igenom det här en gång till tror jag...håller med föregående talara, det är nåt som inte stämmer här...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.