Kort kniv... ??

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Dne är också fin. Men som ren industridesign betraktad tycker jag nog att Nying är bättre. Vilken som är bäst att använda skall jag låta vara osagt.

Men det är förstås bara min enkla mening.

Jag stör mig på niten i änden av handtaget. Har den någon funkton att fästa fånglina i eller bara för estetiska skäl? Jag har precis börjat att tycka att min Fällkniven WM1 är för liten och sneglar på en större kniv. WM1 känns lite i minsta laget när jag skulle spänta stickor för en brasa. Kändes bara för liten när man tar i mycket, ändå har jag haft den i ett par år fast man kan ju alltid komplettera. Den är inte heller någon riktigt höjdare att laga mat med pga kort och tjockt blad. Skära bröd och annat större är den snäppet för kort till.

PS. Jag fattar att det här också är små knivar.

Bättre ergo än Nying ;).

~Paul~

Vart får man tag på Helleknivarna och vad brukar dom ligga på i pris??

Även ekas 88 och H8 såg fina ut, dock var H8 lite dyr......

Många bra förslag. Jag har en kandidat till:

SnodyActivator.jpg

Det är Benchmade Snody Activator i D2.

~Paul~

Ah benchmade i love it. Jag har sagt det förut, dom har jäkligt fina designers.

Besseggen den såg riktigt trevlig ut och som sagt bra ergonomi.:)

seved

Även vintertid

föredrar Paul att visa sommarknivar för utsidans medlemmar........

Med ett batteri enligt nedan är du rustad för alla normala uteutmaningar som kan lösas med kniv. De två översta är hantverk. Lagom tjocka och höga blad är mer praktiska. Invändig tånge gör att du inte behöver riskera att peta dig i näsan med ett fastfruset knivskaft i labben. IMHO.

Bilagor

• IMGP0292.jpg
    IMGP0292.jpg
    41.6 KB · Visningar: 2,520

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips