Gästrikeleden - hur jag tycker.

Passade på att pröva mitt nya kök, dock är jag lite orolig för när jag gasade på rikligt med gasolen så började det lukta gas.
Får pröva igen senare om samma sak händer isf kanske det blir en reklamation på det.
 

Bilagor

  • 2014-07-16 11.24.55.jpg
    2014-07-16 11.24.55.jpg
    124.4 KB · Visningar: 577
Spännande, känner igen mig lite då jag också har börjat vandra på Gästrikeleden i år, går leden i etapper och har gått Hemlingby - Valbo och Valbo - Högbo.

Nästa sträcka blir nog mellan Hofors och Storvik eller Hofors och Kungsberget.


Dock om man börjar eller slutar Gästrikeleden i Hemlingby vid spårcentralen så finns där färskvatten.

Något jag också gör är att spela in med "Mina Spår", brukar även mäta mobiltäckningen utefter leden.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 
Jag har tänkt börja gå Gästrikeleden i år och tänkte höra om ni gick några fler sträckor än dom ni skrivit om här.
Hade varit roligt o se lite mer.
 
Jag har tänkt börja gå Gästrikeleden i år och tänkte höra om ni gick några fler sträckor än dom ni skrivit om här.
Hade varit roligt o se lite mer.

Va kul!

Hoppas du tycker det är kul.
Om du tänkt gå Valbo - Högbo så kan jag varna för att det är blött vid avsnittet där leden går i kraftledningsgatan norr om Gavleån vid Mackmyra bruk. Där skulle leden behöva en spång.

Men det bör gå att gå där med kängor, jag cyklade där igår och hade springskor och blev blöt.
 
Jag gick leden Hemlingby - Valbo igår. Ca 5 km från hemlingby har det avverkat skog och många stora träd ligger rakt över leden. Man måste därmed klättra över och under dem för att komma vidare. Annars var sträckan relativt fin. På samma kalhygge var marken rätt sönderkörd av skogsmaskiner och det hade där samlades mycket vatten. På vissa andra delar såg man att det kört motorfordon men det hade inte påverkat leden så att vandringen försvårades.

Annars en ganska ockuperad led med relativt lätt vandring. Saknar något guldkorn att sätta sig att dricka kaffe vid och tyvärr går man nära väldigt trafikerade vägar vid vissa delar som stör naturupplevelsen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.