Kopiera minneskort?

Om jag köper City Navigator färdigladdad på mikroSD kan jag på något sätt kopiera över innehållet till ett nytt och större minneskort där jag också har Friluftskartan pro? Tänker skaffa en 60Cx (huvudsakligen p g a längre batteritid jämfört med 60CSx).

Nix, det lär inte gå. Filen är låst på något sätt, så du kan inte få med dig allt över som krävs för att kartan ska fungera.

Lösning, köp kartan på CD istället, så kan du ladda till vilket misseskort som helst.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
När du inte använder den magnetiska kompassen in en CSX tar den inte mer ström än den andra. När du använder kompassen har du något en CX inte har.

Kartorna är låsta till ID-numret på kortet. Det är därför de inte går att flytta till ett annat kort.
Idiotiskt för användaren, men det enda realistiska sättet att producera kartor färdigladdade på kort, förstås.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips