Klättermusen/Reklamation?

Har haft min klättermusenjacka (med cutan 2) i c:a 1,5 år och det uppstod små små bubblor i det yttersta lagret, plus att jag tyckte att den lättare släppte igenom vatten sedan den fick dessa bubblor.. Så nu är den inne på reklamation så det är bara att hoppas på att dom skickar en ny..
Är detta ett känt problem eller var/är det en engångsföreteelse? Tycker att när man köper en jacka i den prisklassen så borde den hålla och inte "krångla"...


MVH/Johan
 
Även om jackan kostar massor med pengar så är det svår att tillverka en hel serie med plagg utan att det går galet med nått/några plagg.

Har själv haft ett par Klättermusen byxor på reklamation ( läckte )men det fixade dom till.
 
Känner igen bubblorna

Jag hade en Tierra jacka från 1990 som fick likanade bubblor efter 5 år. Jag tänkte reklamera jackan men gjorde det inte. Ångrar mig idag, reklamera!
 
Nu när man känner till problemet så dyker detbupp överallt..
En kompis kompis hade samma problem med sina Finbulbyxor, och nu har jag upptäckt bubblorna på ett område på mina Megin byxor också...
Så det var tydligen mer än en "engångsföreteelse"!
 
undar; sa:
Nu när man känner till problemet så dyker detbupp överallt..
En kompis kompis hade samma problem med sina Finbulbyxor, och nu har jag upptäckt bubblorna på ett område på mina Megin byxor också...
Så det var tydligen mer än en "engångsföreteelse"!

Hej!

Bubblorna bildas när *TEX väven släpper mot yttertyget.
Det man brukar kalla Gore-Tex släpp. Men det kan inträffa på alla liknande material. Reklamera om produkten inte är mycket sliten eller gammal.

MVH
Magnus Kling
 
undar; sa:
Har haft min klättermusenjacka (med cutan 2) i c:a 1,5 år och det uppstod små små bubblor i det yttersta lagret, plus att jag tyckte att den lättare släppte igenom vatten sedan den fick dessa bubblor.. Så nu är den inne på reklamation så det är bara att hoppas på att dom skickar en ny..
Är detta ett känt problem eller var/är det en engångsföreteelse? Tycker att när man köper en jacka i den prisklassen så borde den hålla och inte "krångla"...


MVH/Johan
Hur har det gått med reklamationen?
//
E
 
Min Bifrost Jacka!

Min Bifrost Jacka i Event delaminerade också efter ett halvår och reklemationen gick igenom utan problem. Problemet låg snarare i att de inte hade en likadan jacka för tillfället så jag fick vänta fyra månader på en ny.
Har hört att risken för delaminering ökar om man slarvar med att tvätta jackan. Vet inte om det ligger någon sanning i detta.

-Åke
 
delaminering

Har haft min nuvarande Fimbuljacka i snart 5 år nu. Innan dess fick jag liknande problem på den jacka jag hade + att tejpen släppte, men problemet uppstod förmodligen för att jag torktumlat jackan. I mitt fall löste butiken problemet, eftersom de gett mig det skötselrådet. Tvättråden satt nämligen mellan inklämda mellan fickfodret och ytterväven, så ingen av oss hade uppmärksammat att jackan skulle skontvättas och dropptorka...
Klättermusen brukar lösa ev. problem, förutsatt att man sköter grejorna enligt deras anvisningar. Och om man inte gjort det brukar de erbjuda reparation till vettig kostnad. Tycker det är OK inställning. Som kontrast kan jag nämna att när jag frågade Naturkompaniet varför sömmarna i fickorna i mina nya Grönlandsbrallor släppt efter en veckas användning fick jag till svar att "kvaliteten ibland varierar eftersom Fjällräven skiftar leverantör vart tredje år...". Det kändes inte så himla kvalitetsmedvetet...

mvh

Anders
 
Klättermusens service är toppen!

Det hjälper inte att klaga här.

Jag har själv haft problem med en Grim jacka och då gick jag tillbaka till inköpsstället (Fjällsport i Göteborg) och på mindre än en vecka hade Klättermusen avhjälpt felet och jag hade jackan åter i min ägo.

Klättermusen har den i särklass bästa service jag har träffat på.

/Christian
 
Re: Klättermusens service är toppen!

mrcj; sa:
Klättermusen har den i särklass bästa service jag har träffat på.

/Christian


Jag håller med. Klättermusen värnar om sina kunder till 100 %. Jag har haft både mina byxor och min jacka på reparation och de fixade alltihop så nu är de i toppskick igen!

/ Niclas
 
Christian,

Vad tycker du annars om Grim? Funktionalitet, detaljer, rörlighet etc etc?

Jag står nämligen i valet och kvalet att köpa en.Varför valde du Grim istallet för Bifrost eller Arcxteryx Alpha/Theta?

mvh
johan
 
Klättermusen=kvalitet eller?

De flesta i dessa forum verkar vurma för klättermusens produkter, många trådar handlar dock om tejpningar, bubblor reklamationer osv på klättermusenprodukter.

Är de verkligen så bra, eller är det bara en "hype" en image att ha det värsta och dyraste.

Visst, de har säkert suverän service vid reklamationer osv , men jag väljer hellre att slippa använda mig av den.

Har jag kastat sten i ett glashus nu? ;-)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
packåsna Hjälp med att identifiera loppisfynd (Klättermusen) Kläder 3
Schneeberger Klättermusen Draupner Kläder 5
langben Klättermusen Misty 2.0 eller Arc'teryx Gamma LT? Kläder 2
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
fson Erfarenheter av Klättermusen Allgrön 2? Kläder 6
Nirrebosse Klättermusen Gere. 1 vs 2.0 Kläder 5
Almasfar Klättermusen Einride storlekar Kläder 11
Smogz Nån som testat Klättermusen Loride Kläder 11
Oblix Klättermusen Kevlar Kläder 31
Henk021 Klättermusen Skoll ulltröja Kläder 0
Johan123 Klättermusen Fjorgyn Knickers Kläder 1
Schneeberger Klättermusen Glaser passform? Kläder 1
Elvah Klättermusen Durin helt vattentäta? Kläder 7
MartinPaddlr Klättermusen - ständig rea? Kläder 23
Glännman Klättermusen Gleipner Kläder 7
Smogz Klättermusen Skade softshellbyxor, nån som testat? Kläder 1
Nirrebosse Klättermusen GERE byxor. Kläder 24
arvidsson.anna Jacka från Klättermusen Kläder 24
Arwzz Klättermusen: Eta-proof eller Cutan? Kläder 29
Spira Läcker min Klättermusen Allgrön? Kläder 25
mfehne Klättermusen mithril sweater Kläder 6
niklasaxelsson Klättermusen Njord Kläder 2
laangnils Klättermusen, något att satsa på? Kläder 21
flierman Klättermusen Brede - utseende? Kläder 15
Musse Vidunder Klättermusen Allgrön och regn? Kläder 10
Tidenztand Klättermusen Einriden, 1.0, Var köpa? Kläder 2
Glännman Klättermusen Trym och Urd byxor Kläder 16
langby Långtidserfarenheter av Klättermusen Gere? Kläder 14
Smogz Klättermusen Megin Kläder 9
Virrhönan Impregnera Klättermusen? Kläder 25
Lisa A Klättermusen skaljackor Kläder 1
PederNutti Klättermusen, kvaliitet? Kläder 30
scandiaca Klättermusen Gere Pant storlek? Kläder 15
Supergoofy Klättermusen Allgrön eller Skidbladner Kläder 7
mrute Skaljacka: Klättermusen VS Tierra Kläder 2
niklaz Var hitta Klättermusen Gere (byxor) Medium, Dark Khaki - NU (juli 2010)? Kläder 4
Jocke B Klättermusen - men törs jag? Kläder 19
PetNor Klättermusen Fenrir pants Kläder 2
Ulf J Klättermusen Skade Kläder 0
Twitcher Klättermusen - ärmlängd Kläder 8
sandwichman Erfarenheter av Klättermusen Freke Kläder 7
axel_broman Klättermusen Freke + ev. alternativ Kläder 0
plp Alternativ till Klättermusen Rimfaxe Kläder 4
Charli28 Klättermusen Loke dunjacka - synpunkter? Kläder 10
Info Klättermusen Liv Vs Hild? Kläder 4
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
JohJuhlin Klättermusen Iving Kläder 1
jenol Klättermusen Froste Kläder 0
JohJuhlin Klättermusen Dragkedjor! Kläder 4
sandwichman Klättermusen Gere - era intryck tack. Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.