Klättermusen/Reklamation?

Re: Problem med cutan ?

JanA; sa:
Har en bifrost med cutan som använts sparsamt.
Fick i vintras en rejäl förslitningsskada på insidan av ryggen (använde ryggskydd en dag), såg sedan att det även fanns förslitningsskador vid handlederna.
Jag tycker att materialet cutan verkar väldigt känsligt.
Är det fler än jag som upplevt samma problem ?

Janne

De Cutanjackor som kom först har ett ganska mjukt innertyg som jag upplever inte är så slittåligt.
Min jacka blev nött i snörkanalen och vid ärmsluten samt från salopetternas kardborre. KM fixade ock det.
De nyare verkar ha ett kraftigare innertyg.
 
Grim = värdelös kvalitet

Såg tidigare i denna tråd någon som stod i valet mellan KM jacka och jag kan bara ge rådet att inte köpa Grim om man är ute efter en jacka som håller upp till 5 år som är den beräknade livslängden. I konstruktionen av denna jacka har man gjort tejpningen av snörkanaler fram på magen så kraftig att det efter något års användning kommer att uppstå ett veck vid tejpningen som sedan övergår i en punktnötning. Har haft jackan hos KM och de lade på en extra tejpning på insidan som knappast kommer att hindra nötningen. Har av KM(läs produktutvecklare) fått som svar att de inte räknar detta som ett konstruktionsfel och när det väl blir ett hål så kan jag skicka in jackan för lagning - MOT BETALNING. Fick dessutom svaret att om jag vill ha en jacka som håller så är det Bifrost eller Megin jag skulle ha köpt!!


Jag kan väl inte påstå att jag är speciellt nöjd med KMs så kallade kundfokusering och framför allt så vill jag nog avråda folk från att köpa Grim om man tänkt sig att använda den mer än två säsonger...

Nog med galla... trevlig helg!
 
Klättermusens livslängd.

Som ni ser tidigare i denna tråd köpte jag min Grim 2003 ev. redan 2002 och jag har samma jacka än. Den är hel och den håller mig torr. Det kallar jag inte värdelös kvalitet.
 
Klättermusen har säkert mycket bra produkter men tyvärr så har jag bara fått skit från detta företaget.

Köpte ett par GARM klätterbyxa som sprack i en söm efter två veckor, Allgrön jacka som man blev pissvåt (fel på impregneringen) även vid lättare regn och sen har vi Frode softshell där dragkedjan gick i sönder.

Som ni kanske kan se så har jag gett klättermusen tre chanser och de har inte kunnat leverera. Nu köper jag Mammut och det kallar jag kvalité.
 
Jag har ett par Megin skalbyxor (kört hårt med i fjällen på bl.a. ripjakt och med hund), en Rimfaxe bomullsanorak (använd mycket vintertid) och ett par Gere byxor som jag mest haft när jag flöjtat runt hemma. Gere-brallorna har blivit lite lite noppiga men är annars grymt nöjd. Gere är de enda jag betalat fullpris för då jag tycker att priserna är i grövsta laget. Frågar man mig så skulle jag rekommendera KMs kläder.

Har dock märkt att byxor är lite stora i storlekarna. Jag är Medium+ sisådär och mina Medium-kläder sitter lite luftigt på mig ändå. Är man smal och drar Medium så blir det nog för stort.
 
Som ni ser tidigare i denna tråd köpte jag min Grim 2003 ev. redan 2002 och jag har samma jacka än. Den är hel och den håller mig torr. Det kallar jag inte värdelös kvalitet.

Min Grim som är några år yngre än din har jag inte haft samma erfarenhet av. Ålder i år säger ju dock inte så mycket i sådana här sammanhang. Men jag skulle gissa på att min Grim har ca 450 användningsdagar + en del vardagsbruk.
Efter mindre än två veckors användning gick frontdragkedjan i småbitar. Då det inte fanns någon ÅF på orten fick jag själv stå för frakten till KM för byte av dragkedja.
Ett par år och några 100 användningsdagar senare gav ventilationsdragkedjan i sidan upp. Reklamation genom ÅF.
För 3-4 år sedan så började en del sömmar repa upp sig. KM bedömde det inte som garantiärende utan jag fick betala för reparationen och sörja för transport till och från Åre själv.
Nu håller jackan på att delaminera och läcker ganska illa på flera ställen. Jag funderar på att försöka reklamera den då den ju ska ha livstidsgaranti på membranet.

Men värdelös kvalitet kan jag inte säga att det är, värd sitt hiskeliga pris tycker jag å andra sidan inte heller att den har varit.
 
Jag tycker dom är bra, även om dom säkert är sämre än när dom var riktigt små på ön i Umeå. Jag kom för ett par vintrar sen på att detas Gere-byxor var suveräna att åka slalom i förutom att de inte gick utanpå slalompjäxan. Hörde därför mig för om man kunde köpa en bit av det tyget för att sy i en kil så att det går dra utanpå. Fick svar igår att de skickar en bit gratis. Sjysst!
 
som skrivits tidigare och som fortfarande gäller, så är KM produkter lite chansartade ibland. Har en liv duntröja som har gått sönder efter några år av intensivt användande. den var en fullträff. har en gammal anorak, samma typ som enride jackorna och den har fungerat bra i flera år. men köpte en stretchig grå jacka (kommer inte ihåg namnet) och den läcker fast den skall vara vattentät. Har också mjölner 60 liter, version 1. mjölner ryggan är lite speciell, men det finns missar på den. exempelvis dom två stålbitarna, "butterfly", som är på axelremmarna som hoppar ut titt som tätt. rullöppningen är lite svår att stänga om inte säcken är proppfull. osv. tillägas bör att jag aldrig betalat ord. pris för ngn av dessa. Tycker dom är grymmt överprisade. så, två regler gäller med klättermusen: kolla noga resensioner innan köp och vänta till rea. Tyvärr inträffar det senare nästan aldirg förutom när dom ska rensa ut gammla modeller.
 
Finns det någon som vet om det har varit en zombieapokalyps eller dylikt i Åre? Jag har försökt nå dem via såväl mail som telefon utan att få svar i nästan en vecka nu. Det börjar bli tröttsamt.
 
Finns det någon som vet om det har varit en zombieapokalyps eller dylikt i Åre? Jag har försökt nå dem via såväl mail som telefon utan att få svar i nästan en vecka nu. Det börjar bli tröttsamt.

Inte så långt ifrån en zombieapokalyps, det är mellansäsong, Åre by är död, du kan springa genom torget naken om du vill.
 
Klättermusen

Har som jag skriver ovan en Gnejs ryggsäck som är inne på 25 år + och den brukar få följa med på nån/några flygresor per år. Perfekt med en ryggsäck som man inte begöver en skyddspåse på för tyget är många gånger starkare än skyddspåsen;-)

Var inne i butiken i Åre i höstasoch kollade om jag kunde få köpa ett nytt höftbälte och det skulle de kunna fixa;-) sånt gillar jag!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
packåsna Hjälp med att identifiera loppisfynd (Klättermusen) Kläder 3
Schneeberger Klättermusen Draupner Kläder 5
langben Klättermusen Misty 2.0 eller Arc'teryx Gamma LT? Kläder 2
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
fson Erfarenheter av Klättermusen Allgrön 2? Kläder 6
Nirrebosse Klättermusen Gere. 1 vs 2.0 Kläder 5
Almasfar Klättermusen Einride storlekar Kläder 11
Smogz Nån som testat Klättermusen Loride Kläder 11
Oblix Klättermusen Kevlar Kläder 31
Henk021 Klättermusen Skoll ulltröja Kläder 0
Johan123 Klättermusen Fjorgyn Knickers Kläder 1
Schneeberger Klättermusen Glaser passform? Kläder 1
Elvah Klättermusen Durin helt vattentäta? Kläder 7
MartinPaddlr Klättermusen - ständig rea? Kläder 23
Glännman Klättermusen Gleipner Kläder 7
Smogz Klättermusen Skade softshellbyxor, nån som testat? Kläder 1
Nirrebosse Klättermusen GERE byxor. Kläder 24
arvidsson.anna Jacka från Klättermusen Kläder 24
Arwzz Klättermusen: Eta-proof eller Cutan? Kläder 29
Spira Läcker min Klättermusen Allgrön? Kläder 25
mfehne Klättermusen mithril sweater Kläder 6
niklasaxelsson Klättermusen Njord Kläder 2
laangnils Klättermusen, något att satsa på? Kläder 21
flierman Klättermusen Brede - utseende? Kläder 15
Musse Vidunder Klättermusen Allgrön och regn? Kläder 10
Tidenztand Klättermusen Einriden, 1.0, Var köpa? Kläder 2
Glännman Klättermusen Trym och Urd byxor Kläder 16
langby Långtidserfarenheter av Klättermusen Gere? Kläder 14
Smogz Klättermusen Megin Kläder 9
Virrhönan Impregnera Klättermusen? Kläder 25
Lisa A Klättermusen skaljackor Kläder 1
PederNutti Klättermusen, kvaliitet? Kläder 30
scandiaca Klättermusen Gere Pant storlek? Kläder 15
Supergoofy Klättermusen Allgrön eller Skidbladner Kläder 7
mrute Skaljacka: Klättermusen VS Tierra Kläder 2
niklaz Var hitta Klättermusen Gere (byxor) Medium, Dark Khaki - NU (juli 2010)? Kläder 4
Jocke B Klättermusen - men törs jag? Kläder 19
PetNor Klättermusen Fenrir pants Kläder 2
Ulf J Klättermusen Skade Kläder 0
Twitcher Klättermusen - ärmlängd Kläder 8
sandwichman Erfarenheter av Klättermusen Freke Kläder 7
axel_broman Klättermusen Freke + ev. alternativ Kläder 0
plp Alternativ till Klättermusen Rimfaxe Kläder 4
Charli28 Klättermusen Loke dunjacka - synpunkter? Kläder 10
Info Klättermusen Liv Vs Hild? Kläder 4
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
JohJuhlin Klättermusen Iving Kläder 1
jenol Klättermusen Froste Kläder 0
JohJuhlin Klättermusen Dragkedjor! Kläder 4
sandwichman Klättermusen Gere - era intryck tack. Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.