Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som handlat eller hört något om en amerikansk sida som heter rockempire.com? Verkar ha grejer till bra pris o nu när dollarn e så låg... Nån som har någe tips?
Jag har lånat lite klätterprylar (friends, slingor ++) av en vän av märket RockeEmpire, det säljs en del av deras varor i butik här i Norge. Jag tycker att kvaliten är ok!
Tjenare.
Har själv ett par "Rock Empire Flex" Kamkilar som jag köpte ifrån http://www.northstar.se. Både billiga och bra grejer, dom blir säkert ännu billigare genom att beställa direkt ifrån Rock Empire men om du tänker beställa annat tex rep eller andra prylar som inte finns i deras utbud så finns det flera andra billiga ställen att beställa ifrån.
Tex. http://www.mtntools.com http://www.backcountrygear.com
Ett tips kan vara att först se ut vad du tror du ska beställa, maila sedan till dom och fråga vad dom tror att den beställningen kommer att kosta i frakt tex. med UPS eller Fedex eller nåt annat sådant budbolag.
I övrigt så tror jag att sthlm klätterklubbs hemsida har länkar till butiker samt att Utsidan har en del
länkar till utlänska försäljare.
Någon som handlat eller hört något om en amerikansk sida som heter rockempire.com? Verkar ha grejer till bra pris o nu när dollarn e så låg... Nån som har någe tips?
Har hört att de tjeckiska företagen inte gärna skickar till sverige av någon anledning.
Så åk till Prag å shoppa friends för under 250 pix styck istället!!!
Men jag tycker att du ska undvika Rockempires största friends. De sitter jävligt ostabilt. men upp till storlek 3 (blå) är de bra, och storlek 4 är ok.
Men femman suger...
[Ändrat av Pigge2 2004-11-11 kl 18:11]
...tycker att du ska undvika Rockempires största friends. De sitter jävligt ostabilt. men upp till storlek 3 (blå) är de bra, och storlek 4 är ok.
Men femman suger...
[Ändrat av Pigge2 2004-11-11 kl 18:11]
Beror väl på om du använder Robotarna eller Flex-varianten? Har förövrigt kommit en ny modell av robotarna som heter "Pulsar", finns även i storlek 6 och 7. Dom skall vara stabilare än Robots, enligt tillvekaren.
Generellt tycker jag Rockempire är ett bra köp, med tanke på vad man betalar.
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer