Jag jagar en ryggsäck och har fått syn på en karimor 75 l ryggsäck.. Tänkte bara höra hur pass amvänd och känt är det märket..
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Karrimor Ryggsäck
- Trådstartare karljohannorell
- Start datum
karljohannorell; sa:Jag jagar en ryggsäck och har fått syn på en karimor 75 l ryggsäck.. Tänkte bara höra hur pass amvänd och känt är det märket..
Det är ett känt och längesen etablerat märke.
Jag har haft en Condor 60-80, som blev stor när man drog ned ett par blixtlås. Vikten 2.2, OK, för en så rymlig säck, min nuvarande väger 1.8.
Har även haft en senare modell, tyngre,
med detaljer av vikt hårdplast. En gång, lyckligtvis hemma, drog jag till bältet och spännet brast!
Jag har hört historier om vandrare som råkat
ut för detta mitt i Sarek.
Min poäng: en säck är en säck. Den är bra om den
är bra. Välj en som sitter bra, har låg vikt, verkar stark etc, men börja INTE med märket.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Håller med Peter,
har också haft en Karrimor (Jaguar 85) som jag var väldans nöjd med. Men börja med: 1) En grundläggande kravspec. av vad säcken ska användas till och vilka egenskaper den därvidlag ska ha (storlek, konstruktion, vikt, pris etc); 2) Sök fram så många alternativa märken och modeller som möjligt som passar denna spec. 3) Kolla in dem och pröva dem på ryggen med vikt i. 4) Välj den modell (oavsett märke) som bäst uppfyller specen.
/ G
har också haft en Karrimor (Jaguar 85) som jag var väldans nöjd med. Men börja med: 1) En grundläggande kravspec. av vad säcken ska användas till och vilka egenskaper den därvidlag ska ha (storlek, konstruktion, vikt, pris etc); 2) Sök fram så många alternativa märken och modeller som möjligt som passar denna spec. 3) Kolla in dem och pröva dem på ryggen med vikt i. 4) Välj den modell (oavsett märke) som bäst uppfyller specen.
/ G
Min polare har en jaguar ca 75 liter. Hen verkar mycket nöjd med den och med tanke på att de anlitas av Engelska försvaret tycker jag bevisar att det klarar av att bygga en ryggsäck som håller. Man vet att det är ordentliga doningar. Dessutom håller de ofta en alldeles hygglig prisnivå.
Go for it!
mvh/samme
Go for it!
mvh/samme
Karrimor var ett ganska vanligt märke i Sverige för ca 15 år sen men efter det har märket dalat. Vet inte om det beror på att det inte fanns nån leverantör eller så. Jag hade dock en Condor 60-100 som jag var mycket nöjd med. Men som nämnts tidigare så måste du ju själv vara nöjd med hur ryggsäcken sitter.
Gick mycket riktigt i konkurs (eller närapå) i vintras/våras. Köptes sedemera upp. Minns det tydligt, då de hade 50% utförsäljning på allt i sina butiker här i England, inte bara Karimorprylar utan även andra kläd och utrustninsmärken. Minns det extra tydligt då 50% rean inkluderade märken såsom Garmin och Suunto, hehe...
karljohannorell; sa:Jag jagar en ryggsäck och har fått syn på en karimor 75 l ryggsäck.. Tänkte bara höra hur pass amvänd och känt är det märket..
Jag har en Sabre 60-100 som jag gillar mycket. Iofs är jag svag för prylar så den väger lite över 3kg, men å andra sidan passar bärsystemet mig väldigt bra. Dessutom var den bra mycket billigare (kostade 2500
Mamma har en Puma 50-75 som hon också gillar. Hon är dock inte lika bra som jag på att ställa in remmarna, så hon gnäller lite på att det skaver ibland..
Jag har en Karrimor Independance 60-100 som jag är nöjd med. Det är en STOR säck och således ganska tung (vet inte exakt, men över 3 kg) Bäsystemet är mkt bekvämt. Den har för många och för långa remmar, men det går ju att åtgärda. Jag valde den säcken, nästan uteslutande för att den var så bekväm att ha på ryggen + att den har remmar både på ovansidan locket och under säcken, m.a.o mkt bra möjligheter att få med sig mycket prylar. Den var dyr, men det var den värd!
Maua
Maua
Liknande trådar
- Svar
- 9
- Visningar
- 585
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg