joyousbuy.com pålitliga?

Är det nån som har erfarenhet av den här sidan.

http://www.joyousbuy.com/index.php

Det verkar nästan lite för bra för att vara sant. Det luktar piratprodukter lång väg men är det nån som handlat där.

Googlar man på namnet kommer det inte upp några varningsinlägg i forum motsv men jag är ändå skeptisk.
 
Det låter som nåt mainland Kina-företag som säljer piratkopierade produkter. Dock så kan även helt seriösa butiker använda @yahoo.com.hk. Verkar inte vara så vanligt att t.ex. foto- eller urbutiker skaffar sig ett eget domännamn och ej heller en hemsida.

De verkar inte vara så blyga med att råkopiera allt möjligt och såna där kläder är förmodligen lika bra/dåliga som att dra en sopsäck över sig. När jag var i Hongkong så ryktades det ofta om "3:e skiftet", dvs. att anställda stannade kvar kvällar och nätter och fulkörde ut fler plagg som de sedan sålde billigt för t.ex. svenska märken. Jag tror inte riktigt på det där själv, tror att man får en riktig sktijacka om man bara ger 600 kr.
 
Peak Performance...

... är ju ett av märkena som säljs.
Går kanske att kontakta dem och höra vad de har att säga.
De bör ju ha nån sorts koll på vem som säljer deras produkter.


/O.
 
Tror inte man ska haka upp sig på att ett kinesiskt företag använder sig av en hotmailaddress, det är rätt så vanligt därborta.

Men som sagt, allt är till 100% piratkopior. Och som alltid med piratkopior kommer inga garantier. Kan vara skit men det kan också var a bra kavlitutta. Dunjackorna tror jag kan vara prisvärda...
 

clindh

Forumvärd
Företaget har spammat Utsidans forum ett par gånger på senare tid, då är man inte seriös i mina ögon iallafall.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.