Hur långt räcker Garmin 60 CS minne

Hej!

Funderar på att köpa en Garmin 60 CS, men är fundersam på gps:ens minne.

- Om man vill använda den både i bilen (reser en hel del i Sverige), hur stor del av Sverigekartan kan man ha inläst?
- Om man använder sig av friluftkartan, hur stort område kan man få in om man har halva Sverige, inladdat för den mobila delen?

/ Ib

City select fra syd och upp til 61 nord (omtrent Mora) tar 56 Mb, max minne på 60 cs. Fra Mora och upp resten av Sverige tar omtrent30 Mb.

Vet ikke hva Friluftskartan pakker.

Har du Laptop med i bilen tar det minutter å byte kart.

Basekartet i 60 er på 8 Mb og gir deg grovnavigering for hvor du er.

Men du kan dele opp Sverige i mange ruter, slik at du kan kjøre fra syd og helt opp til norr på en innlasting.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Braute; sa:
Men du kan dele opp Sverige i mange ruter, slik at du kan kjøre fra syd og helt opp til norr på en innlasting.
Om man exemplifierar den meningen kan det se ut så här:
Du skall åka från Smygehuk till Riksgränsen. Om du då vill ladda varenda detaljerad karta som behövs för de dryga 202 milen (rutten uträknad med snabbaste färdtid som preferens, inte kortaste avstånd) tar det c:a 38 MB med CitySelect version 6.0 och då ingår både Malmö och Stockholm. Det inkluderar också tre kartområden där man bara befinner sig under några kilometer så för att ändå ha full karttäckning under långt mer än 99% av sträckan så räcker 33,3 MB.

Snabbval för att välja kartor.

När man lagt den önskade rutten kan man snabbt markera aktuella kartor för rutten.

Man ställer pekaren på rutten i kartan eller i mappen "Routes", och trycker högermus. Därefter klickar man vänstermus på alternativet "Select Maps Around Route", i rutan som kommer upp.

Tack, det innebär att jag kan ha några Mb till friluftkartan. Tänkte använda gps.en även till jaktmarken som bara är på några 1000 ha.

Än en gång tack för alla svaren

/ Ib

Re: Snabbval för att välja kartor.

I Mapsource? Jag hittar inget sånt alternativ. Jag kör MapSource v6.0 med City Select Europe v6. Tacksam för tips för det lät som en bra funktion.

Fritidsförvaltare; sa:
När man lagt den önskade rutten kan man snabbt markera aktuella kartor för rutten.

Man ställer pekaren på rutten i kartan eller i mappen "Routes", och trycker högermus. Därefter klickar man vänstermus på alternativet "Select Maps Around Route", i rutan som kommer upp.

Re: Re: Snabbval för att välja kartor.

niklaz; sa:
I Mapsource? Jag hittar inget sånt alternativ. Jag kör MapSource v6.0 med City Select Europe v6. Tacksam för tips för det lät som en bra funktion.
Hej,

Jag kör mapsource 6.5, som Garmin precis släppt för nerladdning på sin hemsida. Där finns alternativet "Select maps around route" i menyn då jag högerklickar på rutten. Jag har inte sett det förut, kanske det är en ny funktion i någon av de senare releaserna av mapsource. Klockren funktion!

/Leif

Re: Re: Re: Snabbval för att välja kartor.

Toppklass! Ska ta ner det omgående!

svlcm; sa:
Hej,
Jag kör mapsource 6.5, som Garmin precis släppt för nerladdning på sin hemsida. Där finns alternativet "Select maps around route" i menyn då jag högerklickar på rutten. Jag har inte sett det förut, kanske det är en ny funktion i någon av de senare releaserna av mapsource. Klockren funktion!

/Leif

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips