Höstfiske kring Sälen/Tandådalen??

Är det någon som har erfarenhet av höstfiske runt Sälen/Tandådalen?? Jag Planerar en tur i September kanske in en bit i Oktober, Är intresserad av strömmar där det är tillåtet på hösten eller tjärnar med ädelfisk.. Någon som vet??

Ingen direkt erfarenhet med så sent fiske i Sälen, men jag skulle gärna prova vid tillfälle.

I strömmande vatten är öringen fredad från den 15/9. Det är nog det enda som gäller har jag för mej. Det är Transtrandskortet som jag brukar fiska på. Det finns också några P&T vatten på samma kort men där gäller nog inga fredningstider.

Prova Görälven eller Västerdalälven vid Hälla. P&T sjöar finns t ex nära Hemfjällstangen, är det inte Långsjöarna de heter?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det finns en del ensligt belägna stugor, men det mesta ligger ju inom stora stugområden. Kolla http://w1.280.telia.com/~u28002924/ och se om du kan få tips om boende som du önskar. Ett annat tips kan ju vara att kontakta Stötens Fiskecamp 0280 - 850 11.

Om inte det lyckas kanske du kan maila mej direkt, så ska jag se om jag kan fixa någon annan kontakt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips