Höstfiske kring Sälen/Tandådalen??

Är det någon som har erfarenhet av höstfiske runt Sälen/Tandådalen?? Jag Planerar en tur i September kanske in en bit i Oktober, Är intresserad av strömmar där det är tillåtet på hösten eller tjärnar med ädelfisk.. Någon som vet??

Ingen direkt erfarenhet med så sent fiske i Sälen, men jag skulle gärna prova vid tillfälle.

I strömmande vatten är öringen fredad från den 15/9. Det är nog det enda som gäller har jag för mej. Det är Transtrandskortet som jag brukar fiska på. Det finns också några P&T vatten på samma kort men där gäller nog inga fredningstider.

Prova Görälven eller Västerdalälven vid Hälla. P&T sjöar finns t ex nära Hemfjällstangen, är det inte Långsjöarna de heter?

Det finns en del ensligt belägna stugor, men det mesta ligger ju inom stora stugområden. Kolla http://w1.280.telia.com/~u28002924/ och se om du kan få tips om boende som du önskar. Ett annat tips kan ju vara att kontakta Stötens Fiskecamp 0280 - 850 11.

Om inte det lyckas kanske du kan maila mej direkt, så ska jag se om jag kan fixa någon annan kontakt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips