Höstfiske kring Sälen/Tandådalen??

Är det någon som har erfarenhet av höstfiske runt Sälen/Tandådalen?? Jag Planerar en tur i September kanske in en bit i Oktober, Är intresserad av strömmar där det är tillåtet på hösten eller tjärnar med ädelfisk.. Någon som vet??
 
Ingen direkt erfarenhet med så sent fiske i Sälen, men jag skulle gärna prova vid tillfälle.

I strömmande vatten är öringen fredad från den 15/9. Det är nog det enda som gäller har jag för mej. Det är Transtrandskortet som jag brukar fiska på. Det finns också några P&T vatten på samma kort men där gäller nog inga fredningstider.

Prova Görälven eller Västerdalälven vid Hälla. P&T sjöar finns t ex nära Hemfjällstangen, är det inte Långsjöarna de heter?
 
Det finns en del ensligt belägna stugor, men det mesta ligger ju inom stora stugområden. Kolla http://w1.280.telia.com/~u28002924/ och se om du kan få tips om boende som du önskar. Ett annat tips kan ju vara att kontakta Stötens Fiskecamp 0280 - 850 11.

Om inte det lyckas kanske du kan maila mej direkt, så ska jag se om jag kan fixa någon annan kontakt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...