hitta kängor i Gbg

Hej alla !

planen är att min fru skall invigas i fjällvandrandets underbara värld i sommar, och nu har utrustningsjakten börjat! just nu letar vi efter ett par bra kängor till henne men vet inte vart vi skall hitta dessa. vi var inne på bägge naturkmpaniets butiker i gbg men fick ingen eller väldigt usel hjälp av personalen. min fråga är nu vilka andra butiker finns som kan hjälpa henne ? är femmans sport fortfarande att räkna med och/eller finns det några andra butiker som har ett bra utbud på kängor för tjejer?? Tacksam för Hjälp. //Nicklas
 
Tyvärr dominerar naturkompaniet i gbg med tre butiker inom 500 m. Men jag tycker dom har hyffsat kunnig och hjälpsam personal, men har märkt att det är många olika som jobbar där. Det kan ju tolkas som vissa bara gästarbetar på helger osv och inte har kunskap. Men visst har dom ett bra utbud av kängor till tjejor :) Min flickvän köpte ett par låga lundhags och är nöjd. Annars finns ju Tierra,Fjällsport och femmans sport. Men tycker kängutbudet är bäst hos naturkomp.
 
Femmans Sport hjälpte min flickvän med känginköp för några veckor sedan, mycket bra ställe!

Bor själv inte i Göteborg men tycker att Femmans Sport har klart bättre utbud än Naturkompaniet.
 
Naturkompaniet har bra utbud och ibland väldigt bra priser. Halva priset på många fina kängor på Stora Nygatan (i allafall för några veckor sedan). Serviccen kunde väl vara bättre men när man väl frågat efter hjälp så var de rätt kunniga, men jag hade kanske tur.

Annars tycker jag att Femmans Sport är oslagbara både på service, kunnande och utbud.
 
Kanotcentrum m.m.

Kanotcentrum vill älven är bra och har ett brett sortiment på kängsidan om jag minns rätt.

Tierra vid Grönsakstorget har sina märken som säkert är bra.

Terräng på Ringön har en del intressant.

Jag kan hålla med om att det brukar vara en hel del väntetid i vissa Naturkompanibutiker i stan, men de har nog det bredaste sortimentet. Femman verkar sakna Lundhags och skalkängor, så vill man ha det får man nog leta annorstädes.

Jag håller med om att Fjällsport är en grymmt bra butik, men de har väll inte så mycket mer vandringskängor än någon enstaka Garmontmodell?

Sedan ligger det en liten märklig butik på Krogslätts torg med, där de säljer Graninge och lite sådana grejor.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JanSturestig Hjälp mig hitta ofodrade kängor Kläder 10
pr33d Hitta ersättare till favoritunderstället Kläder 31
Zartok Hjälp mig hitta bra byxor Kläder 16
nuddis Svårt att hitta skor för fotknölarna Kläder 12
nicko_ Problem att hitta gammal tråd med rekommendation för billig, bra regnjacka Kläder 9
Petger Hitta lång skaljacka Kläder 17
shiloh Hjälp hitta förstärkningsjacka Kläder 13
mårtenm hjälp mig hitta bra mellanlagerströja Kläder 18
Avle Hjälp med att hitta en bra overall? Kläder 7
niklaz Var hitta Klättermusen Gere (byxor) Medium, Dark Khaki - NU (juli 2010)? Kläder 4
c-oma Hjälp med att hitta rätt känga! Kläder 11
Matilda3 hitta vinterkängor Kläder 10
HillBillyBob Hitta zip-off byxor i juniorstorlek (140cl)? Kläder 4
tomweir Hjälp att hitta en jacka Kläder 1
forslund Vart hitta taiga? Kläder 6
Ethelwulf Hjälp att hitta känga för ökenklimat Kläder 7
mipert Var hitta billiga skalvantar (utan foder)? Kläder 11
linnaa Hitta bra/billiga jackor!?! Kläder 12
grenyg Var hitta skalbyxor i stl C150!? Kläder 5
clindh Hitta gammal skomodell Kläder 2
mtallberg Behöver hjälp att hitta en jacka! Kläder 12
Kajsa111 Tips för att reparera kängor? (gummikant men inte hela sulan) Kläder 2
holetaker Kängor för stillastående Kläder 14
tango Norska försvaret vill inte ha gtx-kängor samt Extragurad-membran? Kläder 34
EvaR Kängor med bra grepp? Kläder 31
Franz Var köpa Meindel kängor Kläder 3
praame Haglöfs Forest Kängor Kläder 2
Blizspy Helt nya Läder-kängor med Gore Tex, impregnera hur? Kläder 24
Elvah Finmaskiga liners till höga kängor? Kläder 4
Elvah Akut: kängor istället för Jörn, höga med mjuk sula eller låga med hård? Kläder 21
KulvertTur "Förväntad" vatten-täthet i GoreTex-kängor? Kläder 5
Kängor Kängor, hjälp. Kläder 4
Cacan Ny "Krok" till kängor Kläder 6
lkn02001 Val av kängor Kläder 33
JohnWedin Testa jörnkängor Kläder 10
Jackiie Första paret enklare kängor till pojkvännen - XXL? Kläder 11
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
holetaker Den eviga frågan - vilka kängor? Kläder 13
_Mirella_ Om nyare Lundhags kängor och krympning Kläder 48
JMel Garmont Lynx kängor Kläder 1
Bing-bong Kängor med bred läst? Kläder 6
MalinSa Har du vandrat i barfotaskor/kängor? -Erfarenheter efterfrågas Kläder 17
Tundraman Kängor för vardagsbruk.. Kläder 13
Elvah Vada med kängor, vandra med blöta fötter: hur hantera ev sårskador på fötterna? Kläder 32
Nyburgaren Tunna men stabila kängor. Vad finns? Kläder 39
freonet Kängor för vandring, tips? Kläder 3
statemachine Vinterskor/kängor Kläder 12
Kajsa-Warg Val av kängor Kläder 2
naturälskaren Kängor för känsliga fötter? Kläder 12
doffy_74 Hjälp med kängor utan GTX mm. Kläder 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.