Val av kängor

Behöver nya höst/vinterkängor, men har länge ställt mig frågan, varför köpa ett par dyra när det ändå är slitaget på yttersulan som avgör! oavsett om de kostar 1,500 eller 500 så slits ju sulan ut 10år innan resten har lagt av, men eftersom ja har lite knasiga fötter behöver behöver de vara riktigt bra ortopediskt, så då får ja väl punga ut minst runt 1000-ingen i alla fall, eller? tacksam för tips!
hälsar lasse-guran -warg

Mina bästa höst/vinterkängor har jag nu haft i tio år, medan sulan är fin så har det gått hål i ovanmaterialet. Dock verkar det inre tyget vara intakt. Ett par medelhöga goretex/textilare från North Face köpta på rea för ca en tusenlapp. Kommer sörja dem när de inte håller ihop längre.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Reparationsskomakarna hos Lundhags fixade nya yttersulor till mina (numera antika) Jämtkängor från 80(?)-talet. Blev perfekt - och kostade mycket mindre än vad ett par motsvarande nutida skulle kostat... Så jag skulle inte tveka en sekund om att satsa...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips