HB Soulo - Rött eller Sand?

@MJB
Idén är inte dum [emoji122] men jag tror jag kör på "extern filt", då är det enkelt att flytta mellan tält, tarp etc.

@TROY
Hittade nån sida med ett 12-pack 6-tums för $13. Tack för tipset!!

@Brune
Tänk att få köpa loss det tältet för 500kr, batikfärga det lilarött och världens enda Hilleberg Hippie edt. [emoji106][emoji2][emoji7][emoji7][emoji7]

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

@Brune
Tänk att få köpa loss det tältet för 500kr, batikfärga det lilarött och världens enda Hilleberg Hippie edt. [emoji106][emoji2][emoji7][emoji7][emoji7]

Jag tror att tältduken var så murken att den skulle gå sönder om någon petade på den. Men om tältet var rätt så nytt och Hilleberg inte ändrat några mått så borde det ha gått att köpa ett nytt yttertält (förslagsvis inte rött), för innertältet och bågarna var nog i gott skick.

Så här i nästan 8 år i efterhand var det synd att jag tog reda på vem ägaren var och pratade med honom/henne.

Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det finns ett enkelt sätt och skydda tält och det är genom att tejpa ihop två-tre räddningsfiltar så dom täcker det mesta.
Sedan tejpa runt hela kanterna och sätta öljetter och gumminsnoddar.

En sådan jätteräddningsfilt kan man använda om man nu skall ligga stationär.

Jag har använt filtar men inte för att skydda väven då gröna inte bleks lika fort som en gris blinkar utan vid tillfällen på sommaren på campingar när man krökat o roat sig och inte vill bli stekt när man skall ligga bakis i tältet.

Blir ganska stor skillnad , istället för närmare 60 grader så sjönk det till lufttemperatur , 32 vilket var lite bättre.....
Vid normala 25 graders dagtemperaturer med dagg från natten så kanske man ligger i rena luftkonditioneringstempen i tältet trots brasande sol bra många timmar.

Valde bort rött (grönt var enda andra alternativet för modellen) för att jag tyckte att ljuset i tältet blev obehagligt i det röda, när jag sov i en kompis röda tält.

@aronwidforss

Jag ser den som en del i ett SUL-system med styrka som jag kommer använda sommartid, då är måtten perfekta för en snubbe på backen eller lågt över en hammock. Där får jag en styv meters bredd i en A-frame, vilket räcker precis i en Hammock/LW liggunderlag.

Läste någonstans först att den skulle varit 3,5x2,15 vilket hade varit ännu bättre, för då kan du stänga om dig i 3 riktningar om ändå ha plats utan att riskera att röra duken med säcken.

Återkommer när jag testat.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips