Hammock + tillbehör

Jag har två olika hammockar. Den första är Hennessy Explorer asym zip som jag är otroligt nöjd med, den använder jag under myggsäsongen.

Den andra är ticket to the moon dubbel, den använder jag utanför myggsäsongen. I den ligger jag helt plant.

Jag använder dels en ridgerest (den var slut) som jag delar på två, den längre delen går från nacken tiłl låren och den kortare har jag på tvären under rumpan.
Och så har jag en uq från Snugpak, valde den för måttens skull.

Vad gäller upphängning väljer jag att hålla det så simpelt det bara går. Har 4 ringar , två på var sida.

Använder inte liggunderlag och uq samtidigt.
Halloj. Du bor ju ganska nära mig. Finns det någon möjlighet att få se dina grejer uppspända någon gång under sensommar/höst?

/Håkan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Halloj. Du bor ju ganska nära mig. Finns det någon möjlighet att få se dina grejer uppspända någon gång under sensommar/höst?

/Håkan

Det går att ordna, du kan även få låna om du vill.
Stora tarpen och quilten är damens så dem får du inte låna.
Skall dock köpa både tarp och quilt när plånboken tillåter.

Tycker det är märkligt att ingen tillverkar isolerade hammockar eftersom de flesta ändå vill isolera ändå. Insytt foder istället för att mecka med ytterligare hänganordningar. Tro det skulle finnas en marknad för det, iaf på våra breddgrader.

Visst det finns med dubbla bottnar, men i den DDn jag hade blev det bara svettigt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips