Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
jo det kan jag tänka mig att hybrider är ömtåligare men jag testar lite iaf. kommer mest ta det lugnt och inte dra på så mycket. Kommer ha packning också så det blir mer touringcykling i bl. a. skog.
Gjort det tidigare med orginaldäcken som höll, men inte mycket mer kanske.
Jag tycker att det däcket ser lite väl grovmönstrat, men du vet väl bäst själv om du tycker att dina däck slirar för mycket. Så grova sidonabbar brukar krävas i lösa, blöta underlag och förhållandevis hög fart på slingriga stigar.
Grovmönstrat brukar inte vara speciellt trevligt på asfalt så frågan är vad du skall prioritera.
Man brukar tjäna på att beställa från Tyskland också om man beställer en uppsättning däck eller mer,om inte annat i utbud.
Happymtb är ett cykel- och mtb-forum med mycket matnyttigt och många dyra rekommendationer. Mtb för 35000:- på rea någon?
Dom har också köp och sälj samt en lista med butiker som är bra och billiga i tex Tyskland och England.
Det fick bli det här däcket. Schwalbe smart sam 42-622. Känns som att de är ganska tunna, så får väl se hur länge de håller, men kändes bra på testrundan igår kväll. Definitivt bättre grepp på de snö och isbelagda stigarna än de som satt på innan.
Vintercykling utan vinterdäck åtminstone fram är ett dåligt alternativ tycker jag. Bäst fäste blir det förstås med dubbdäck, men de är samtidigt riktigt tröga och trista att cykla med.
Jag har därför kompromissat och kör numera med dubbdäck fram och dubbfritt vinterdäck bak. Det fungerar riktigt bra, både map fäste och rull.
Även Michelin har ett dubbfritt vinterdäck, Michelin Stargrip https://bike.michelin.com/en/products/michelin-stargrip,
Det skall vara bra, dessutom mycket billigare jmf med Conti Winter, men det har jag ingen egen erfarenhet av.
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer