GPS:en funkar inte i Fugawi

Har installerat Fugawi i min GPS Acer N35, men Gps fungtionen fungerar inte med Fugawi. jag får inga koordinater eller kontakt med satelliter.
Har installerat blå kartan i gps:en någon som har nån bra lösning?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har det med com porten att göra för att den skall hitta satelliter då jag inte har den ansluten till datorn?

norddal; sa:
Har det med com porten att göra för att den skall hitta satelliter då jag inte har den ansluten till datorn?
Jag använde en HP iPaq 6515 (telefon/PDA/GPS) tillsammans med Pocket Kartex och blå kartan för en tid sedan. I den kombon var jag i all fall tvungen att ansluta programmet till GPS-en via rätt COM-port för att få GPS och program att fungera ihop. Om du använder Fugawi bör det vara samma förhållande som gäller om det är det programmet du använder för att visa aktuell GPS-status.

/torbjörn

norddal; sa:

För att vi inte ska missförstå varandra, i din Acer och med Fugawi igång i denna så väljer du i menyn längst ner "GPS/Preferens" där får du prova dig fram till rätt comport, skulle kunna gissa på com8
Bered dig på att det tar en stund för gps:n att få kontakt första gången (utomhus och öppen terräng är vad som gäller)
/Runar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips