Göra kajaken mer stabil.

Jag har tänkt att få min tjej att prova paddla kajak. För att underlätta tänkte jag göra den lite mer stabil, så jag undrar om det är någon sitter på en lösning. Gärna av något som redan finns i hemmet.

Gäller ju att lägga upp det här på ett bra sätt =)

Varför tror du att kanoten är för rank för henne? Tjejer brukar ha lättare att finna balans än män.

Du behöver ju inte ta ut henne på havet första gången...

Min erfarenhet är oxå att tjejer fixar det här med ranka kajaker. När frun skulle paddla första gången i en rank kajak var jag beredd på kapsejsning. Men det gick hur bra som helst. Hon reflekterade överhuvudtaget inte på att den skulle vara mer rank än de "pråmar" hon paddlat tidigare. Jag tror nog inte att du behöver vara så orolig.

Min sambos bror gjorde ett smalt strippbygge som blev för rank för honom och även en kompis till mig som är relativt erfaren paddlare. Jag har inte funderat att ens sätta mig i den. Den enda som paddlar den kajaken obehindrat är min sambo (Jenny).

Andreas

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips