Göra kajaken mer stabil.

Jag har tänkt att få min tjej att prova paddla kajak. För att underlätta tänkte jag göra den lite mer stabil, så jag undrar om det är någon sitter på en lösning. Gärna av något som redan finns i hemmet.

Gäller ju att lägga upp det här på ett bra sätt =)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Varför tror du att kanoten är för rank för henne? Tjejer brukar ha lättare att finna balans än män.

Du behöver ju inte ta ut henne på havet första gången...

Min erfarenhet är oxå att tjejer fixar det här med ranka kajaker. När frun skulle paddla första gången i en rank kajak var jag beredd på kapsejsning. Men det gick hur bra som helst. Hon reflekterade överhuvudtaget inte på att den skulle vara mer rank än de "pråmar" hon paddlat tidigare. Jag tror nog inte att du behöver vara så orolig.

Min sambos bror gjorde ett smalt strippbygge som blev för rank för honom och även en kompis till mig som är relativt erfaren paddlare. Jag har inte funderat att ens sätta mig i den. Den enda som paddlar den kajaken obehindrat är min sambo (Jenny).

Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips