Gissa position

Inte att jag blev mycket klockare med den andra bilden, men vi skall ju gissa :)
Norr om Kvikkjokk men söder om Abisko?

Inspirerande! Men skjutfjält..?
Man märkar faktiskt inte så mycket av skjutfälten, för det är ingen "vanligt" skjutfält. Det är nedslagsområdet för raketer som skjuts upp på Esrange. Bara några veckor om året och inte under den tiden jag har rört mig där, varje "skjutning" (hur kallar man det för riktigt på svenska? På tyska skulle jag kalla det start) annonceras i förväg.
 
Japp, Bealcanvaggi är rätt svar, vår tältplats var ca. 177,4 meter åt syväst från din prick på kartan. Efter att ha gjort en topptur på Lemmetfjellet och ett försök på Vassdalsfjellet tog vi oss till Pältsan. Vi gick till 1401, 1442 och 1267 m topparna men det fanns dimma hela tiden så vi såg inga vyer. Nästa bild, var så god!
 
Ditt foto får mig att minnas när jag gick upp från Tjuoldavágge för att komma till Vállevagge. Åt vilket väderstreck ska vi ta oss för att hitta din plats?
 
Dags för en ledtråd?
Närmaste markerade vandringsled (Och ja där träffar man andra vandrare) är inte ens en mil bort, men här träffar man (nästans) ingen andra vandrare.
 
Lite utanför tråden

Jag har fiskat i ett sånt litet vattenfall en gång och det såg exakt ut så. I poolen under fallet fick jag så mycket fisk. Och det låg norr om E10. Och jag fick se fiskar som hoppade uppför.

Men det finns i ett annat land (Norge) så det kan inte vara det. Hursomhelst såna små fall är så vackra att se och gör att man längtar tillbaka till fjällen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.