Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dags för en ledtråd?
Närmaste markerade vandringsled (Och ja där träffar man andra vandrare) är inte ens en mil bort, men här träffar man (nästans) ingen andra vandrare.
Jag har fiskat i ett sånt litet vattenfall en gång och det såg exakt ut så. I poolen under fallet fick jag så mycket fisk. Och det låg norr om E10. Och jag fick se fiskar som hoppade uppför.
Men det finns i ett annat land (Norge) så det kan inte vara det. Hursomhelst såna små fall är så vackra att se och gör att man längtar tillbaka till fjällen.
Som vanligt när du svarar:
Mitt i prick.
Din tur igen.
Tog en sväng dit från Nordkalottleden under vandringen denna sommar. Ett väldigt fint och lättvandrat område - blev även (nästans) samma tältplatser som under min sista vistelse där
Tack, det finns inte så många jokkar som kommer från Norge där, jag sökte med Snuvrejohka i bildsök och hittade bilden "Zusammenfluss Riksojohka und Snuvrejohka", där Stuor-Jierta såg bekannt ut, sedan var det bara att titta på flyg bild på minkarta
Nästa bild, vad heter den här bäcken?
Jag har tydligen lagt ut för många bilder på nätet.
För dom som vill inte själv leta efter bilden, det var denna bild från min förre besök i trakterna.
Kan det vara Njabbejåhkå? Jag har en tvåårsplan att gå genom Sarek och Njabbejåhka och Tjåggnårisjåhkå är de två orosmoment jag ser om man ska gå till Ritsem från Suorva.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar