Gissa position

Dags för en ledtråd?
Närmaste markerade vandringsled (Och ja där träffar man andra vandrare) är inte ens en mil bort, men här träffar man (nästans) ingen andra vandrare.

Lite utanför tråden

Jag har fiskat i ett sånt litet vattenfall en gång och det såg exakt ut så. I poolen under fallet fick jag så mycket fisk. Och det låg norr om E10. Och jag fick se fiskar som hoppade uppför.

Men det finns i ett annat land (Norge) så det kan inte vara det. Hursomhelst såna små fall är så vackra att se och gör att man längtar tillbaka till fjällen.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Som vanligt när du svarar:
Mitt i prick. :)
Din tur igen.

Tog en sväng dit från Nordkalottleden under vandringen denna sommar. Ett väldigt fint och lättvandrat område - blev även (nästans) samma tältplatser som under min sista vistelse där ;)

Tack, det finns inte så många jokkar som kommer från Norge där, jag sökte med Snuvrejohka i bildsök och hittade bilden "Zusammenfluss Riksojohka und Snuvrejohka", där Stuor-Jierta såg bekannt ut, sedan var det bara att titta på flyg bild på minkarta :)
Nästa bild, vad heter den här bäcken?
P1010017.JPG

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.