Gissa position

Skickligt av materazzi att ta förra bilden i ett så alldagligt fjällandskap utan, för min blick, några särskilda kännetecken.

Den nu aktuella bilden tycker jag däremot skiljer sig från det mesta vi brukar se. Stora arealer med björk och en jättemyr. Mina tankar går långt norrut, och kanske nationalparken vi fått som ledtråd finns i ett annat land? Jag prövar med en myr som heter Oaggojeaggi några km väster om Kummavuopio.
 
Den nu aktuella bilden tycker jag däremot skiljer sig från det mesta vi brukar se. Stora arealer med björk och en jättemyr. Mina tankar går långt norrut, och kanske nationalparken vi fått som ledtråd finns i ett annat land? Jag prövar med en myr som heter Oaggojeaggi några km väster om Kummavuopio.
Nej, där är det inte. Men länet är rätt inprickat. Bilden är tagen vid en lunchrast där myrens färgskiftningar stod för underhållningen. På ungefär 800 meters höjd så är fotografens position torr och öppen.
 
Några ledtrådar. Bilden är tagen från en led. Nedanför den dubbeltoppade höjden i högerkant har säkert flera som besöker den här tråden passerat.
 
är det dividal nationalpark i norge som syns och så har du kanske varit och snokat runt rostojaure och är nu påväg norrut mot antingen keino/kummavuopio eller mot pältsa som ligger nedanför fjällen i högra kanten?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.