Gissa position

Återrättelse: Det är visst ett riksröse, men det är inte rr 239. Jag vet inte vad jag tittade på igår kväll, men det var inte där fotot är taget.
Vi ser Rr 238 fotad från leden mellan Pieskehaure och Muorki. Kisar man går det att urskilja två riktningsrösen också.
Det står ett anonymt, onumrerat röse väl synligt från leden lite drygt 100 meter norr om riksröset. Det var kanske det du tänkte på.
3485jkwe834239jkh.jpg

Vi ser Rr 238 fotad från leden mellan Pieskehaure och Muorki. Kisar man går det att urskilja två riktningsrösen också.
Det står ett anonymt, onumrerat röse väl synligt från leden lite drygt 100 meter norr om riksröset. Det var kanske det du tänkte på.
Visa bilaga 35605

Helt rätt!

Det jag "tänkte" på var att jag hade Min Karta uppe på en annan gränssektion som var lite snarlik i den inzoomningen och där det inte var ett riksröse nere i dalen alls. Men hursomhelst, rätt plats var hittad, nästa bild tack!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Torvklädd fjällsluttning, skulle kunna vara norra Jämtland. Kanske står du på Lejarfjället och fotar västerut. Möjligen ser vi då Ankarvattsruet, 717 möh?

Torvklädd fjällsluttning, skulle kunna vara norra Jämtland. Kanske står du på Lejarfjället och fotar västerut. Möjligen ser vi då Ankarvattsruet, 717 möh?
Oj, det gick kvickt! Ankarvattsruet är rätt. Fotoplatsen är utefter leden mellan Ankarede och Rödfjällsstugan. I linje mellan fotoplatsen och ruets topp ligger Ankarede nere i dalen. Till höger syns Ankarvattnet och till vänster Stor-Blåsjön.

Varsågod, nästa bild.

Den lilla landtungan som syns i sjön till höger tycks heta Långtången, bra landmärke för att hitta platsen
Foto0386.jpg
!

Här kommer ett mer alpint landskap. På vilken höjd ligger den lilla sjön vi ser?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.