Gissa position

Helt klart godkänt svar. Var nog vid 1610m toppen o fotade mot storkittelhobben på första bilden och nånstans emellan den och södra sytertoppen på ledtråden.
 
Ah, då stämmer det lite bättre, första bilden var jag inte så säker på men dalen såg bekant ut (fast jag har mest sett den från en annan vinkel).

Ny bild:
gp101.jpg
 
Återrättelse: Det är visst ett riksröse, men det är inte rr 239. Jag vet inte vad jag tittade på igår kväll, men det var inte där fotot är taget.
Vi ser Rr 238 fotad från leden mellan Pieskehaure och Muorki. Kisar man går det att urskilja två riktningsrösen också.
Det står ett anonymt, onumrerat röse väl synligt från leden lite drygt 100 meter norr om riksröset. Det var kanske det du tänkte på.
3485jkwe834239jkh.jpg
 
Vi ser Rr 238 fotad från leden mellan Pieskehaure och Muorki. Kisar man går det att urskilja två riktningsrösen också.
Det står ett anonymt, onumrerat röse väl synligt från leden lite drygt 100 meter norr om riksröset. Det var kanske det du tänkte på.
Visa bilaga 35605

Helt rätt!

Det jag "tänkte" på var att jag hade Min Karta uppe på en annan gränssektion som var lite snarlik i den inzoomningen och där det inte var ett riksröse nere i dalen alls. Men hursomhelst, rätt plats var hittad, nästa bild tack!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...